فرودگاه سوئیسی - فرانسوی به دلایل امنیتی تخلیه شد

اقتصاد ایران: رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند یک فرودگاه سوئیسی-فرانسوی بنا به دلایل امنیتی تخلیه شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فرودگاه بازل-مولوز-فرایبورگ اروپا» که فرودگاهی متعلق به کشورهای سوئیس، فرانسه و آلمان است برای مدت کوتاهی روز جمعه در آستانه مراسم افتتاحیه المپیک پاریس تعطیل و تخلیه شد.

این فرودگاه در بیانیه‌ای در وب‌سایتش گفته که این اقدام بنا به دلایل امنیتی صورت گرفته است. ساعاتی بعدتر فرودگاه اعلام کرد که بازگشایی شده و پروازها به تدریج از سر گرفته خواهند شد.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که منابع خبری گزارش داده‌اند در آستانه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس خطوط قطارهای سریع‌السیر فرانسه هدف آنچه «اقدامات خرابکارانه هماهنگ» خوانده شده قرار گرفته‌اند.

شرکت خطوط ریلی دولتی فرانسه (SNCF) گفته که این عملیات باعث ایجاد اختلال در خطوط سریع‌السیر ریلی در شمال و شرق فرانسه شده است. این حادثه باعث تغییر مسیر یا لغو حرکت بسیاری از قطارها شده است. SNCF گفته که از جمله اقدامات خرابکارانه انجام‌شده آتش‌سوزی بوده است.

فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی هرج و مرج در ایستگاه‌های راه آهن فرانسه ساعاتی قبل از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را نشان می‌دهند. منابع خبری گزارش داده‌اند در آستانه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس خطوط قطارهای سریع‌السیر فرانسه هدف آنچه «اقدامات خرابکارانه هماهنگ» خوانده شده قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها از لغو و تغییر مسیر حرکت قطارها حکایت دارند و گفته می‌شود این موضوع 800 هزار مسافر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

شرکت «یورواستار» که یک سامانه قطار تندرو در قاره اروپا است نیز از مسافران قطارها خواسته با توجه به هدف قرار گرفتن شبکه حمل و نقل ریلی سریع‌السیر فرانسه سفرهای خود را به تعویق بیندازند.  

منابع خبری گزارش داده‌اند در آستانه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس خطوط قطارهای سریع‌السیر فرانسه هدف آنچه «اقدامات خرابکارانه هماهنگ» خوانده شده قرار گرفته‌اند.

خط راه‌آهن یورواستار از لندن در انگلستان شروع می‌شود و از طریق تونل مانش به کشور فرانسه متصل می‌شود و به شهرهایی همچون لیل، بروکسل، اوینیون، لیون، مارسی و پاریس سرویس‌دهی می‌کند.

این شرکت از مسافرانش خواسته سفرهایشان را «معوق کنند». در بیانیه‌ای روی وب‌سایت این شرکت آمده است: «با توجه به مشکلات مربوط به تأمین برق در فرانسه به شما توصیه می‌شود سفر خودتان را به تعویق بیندازید زیرا حرکت قطارها ممکن است به دلیل مسائل زیرساختی با مشکلاتی مواجه شود.»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ