اصلی ترین مؤلفه ایران قوی جمعیت جوان است

اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه بندرعباس اصلی ترین مؤلفه ایران قوی را برخورداری از جمعیت جوان دانست و خواستار توجه ویژه به این امر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: اگر امروز به دنبال ایران قوی هستیم، اصلی‌ترین مؤلفه ایران قوی منبع ارزشمند انسانی و جوانان هستند، کشوری که جمعیت جوان دارد، بالنده و قوی است و نباید از آن غفلت شود.

وی با تاکید بر اینکه پرچم‌داری تمدن نوین اسلامی باید به دست نسل جوان سپرده شود، بیان کرد: مشکل کاهش نسل، تهدیدی جدی برای ایران اسلامی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع تاکید دارند و باید دغدغه ایشان را جدی بگیریم.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: هرچند مشوق‌هایی برای ازدواج و جوانی جمعیت اعطا شده است اما این مشوق‌ها کارایی زیادی برای مردم ندارد و نیاز است که کارشناسان و صاحبنظران بر روی این موضوع تجدیدنظر کرده و همه دستگاه‌های متولی نسبت به این قضیه اهتمام داشته باشند و همچنین تسهیلات و تشویق‌ها را برای مساله ازدواج افزایش دهند و مدبرانه تصمیم گیری کنند.

عبادی‌زاده همچنین به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: ایران نیاز به کارآفرینان خستگی ناپذیر و با تدبیر دارد؛ چرا کارآفرینان می‌توانند درد جامعه ما را در حوزه اشتغال و بیکاری درمان کنند اما نباید کارآفرینان را در پیچ و خم اداری خسته کرد بلکه باید از آنان حمایت همه جانبه شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به پنجم مردادماه سالروز بزرگداشت اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار کرد: نماز جمعه گل سرسبد، جمعه است که آثار و برکات فراوانی در حوزه معنوی، سیاسی و اجتماعی از جمله تعمیق معنویت در انسان، ایجاد همبستگی و وحدت بین مردم، تقویت عمل به تعهدات اجتماعی، تبیین سبک زندگی اجتماعی و تبیین وظایف جامعه، طرح مسائل و مشکلات جامعه و بصیرت افزایی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ