دولت و مجلس جناح‌بازی سیاسی را کنار بگذارند/ ضرورت «تخصص گرایی»

اقتصاد ایران: میامی- امام جمعه میامی با اشاره به تشکیل کابینه چهاردهم و رای اعتماد نمایندگان مجلس، گفت: دولت و مجلس جناح‌بازی‌های سیاسی را کنار گذاشته و «تخصص» را اصل و بنای انتخاب مدیران قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر، با اشاره به نخستین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در آغاز کار، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس نکاتی را تبیین فرمودند که باید مد نظر هر دو قوه باشد.

وی با بیان اینکه دولت جدید به زودی وزرای خود را به مجلس معرفی خواهد کرد تا از نمایندگان مردم، رأی اعتماد بگیرند، افزود: این نخستین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم محسوب می‌شود که باید با کنار گذاشتن تعلقات سیاسی، به استقبال آن بروند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه مجلس و دولت باید منافع ملی را بر منافع حزبی و سیاسی تقدم دهند، بیان کرد: حرکت در مسیر همکاری حداکثری باید بین قوای سه گانه ایجاد شود و همه باید این موضوع را بدانند که امروز نیاز به هم افزایی وجود دارد.

عزیزی با بیان اینکه نمایندگان موظف هستند که بهترین‌ها را انتخاب کنند اما باید بازی‌های سیاسی چپ و راست را کنار گذاشت، بیان کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان بسیار اهمیت داشت و مجلس و دولت را به تعامل دعوت کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخصه‌هایی را نیز برای وزرا و تشکیل کابینه دولت چهاردهم اشاره داشتند که می‌بایست مد نظر دولت و نمایندگان باشد، بیان کرد: باید امروز نمایندگان مجلس و اعضای دولت جدید مراقب باشند تا مباحث حزبی به این مسئله مهم ورود نکند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه امروز بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی باید به دنبال متخصصان گشت تا بتوانند شرایط را مدیریت کنند، گفت: گاهی مسئولی از جناحی وارد کار می‌شود و تمام حزب‌های دیگر را کنار می‌گذارد که این درست نیست.

عزیزی با بیان اینکه امروز نباید این مسائل مطرح شود و تنها باید به تخصص افراد نگاه کرد، افزود: اگر افراد تخصص دارند و می‌توانند به روند پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند، می‌بایست به این افراد کمک کرد لذا باید این امر مد نظر قوه مجریه و مقننه قرار گیرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با ریل گذاری می‌تواند بستر ساز کارآیی دولت باشد همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان اشاره کردند مجلس دو شأن اصلی در قانون اساسی دارد که یکی قانون گذاری و دوم نظارت محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ