تکیه کردن به ظالمان باعث تباهی می شود

اقتصاد ایران: قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه کویت دوست صدام بود اما دیدیم که صدام به او رحم نکرد، گفت: حمله صدام به این کشور تحقق این فرمایش خدا بود که فرمود اگر به ظالمان تکیه کنید آتش می گیرید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: دعوت به قرآن، ذکر، نماز، برادری، عدل و ایمان دعوت به تقوا است.

وی با اشاره به سالروز اقامه نماز جمعه در کشور افزود: در قزوین نیز مدت ها نماز وحدت را به امامت مرحوم آیت الله باریک‌بین برگزار می کردیم و پس از مدتی امام خمینی (ره) مرحوم آیت الله باریک بین را به عنوان امام جمعه قزوین انتخاب کردند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز در بیش از ۹۵۰ شهر کشور شاهد اقامه نماز جمعه هستیم، بیان کرد: نماز انسان را از فحشا و منکر دور کرده و باعث پایان خلاف و بدی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه پلی برای ایجاد ارتباط بین انسان با قرآن و نماز است، تاکید کرد: یکی از برکات نماز جمعه ایجاد پیوند بین مردم با امام جامعه و رهبر دینی است

آیت الله عابدینی با بیان اینکه ایجاد وحدت و انسجام بین آحاد مردم و مومنین از دیگر برکات نماز جمعه است، تصریح کرد: نماز جمعه باعث ایجاد وحدت و همدلی و آگاهی بیشتر مسلمانان از حال یکدیگر می شود.

وی اضافه کرد: توجه به ذکر و یاد خدا و ایجاد آرامش معنوی برای مومنین از دیگر برکات صفوف بهم فشرده نمازهای جمعه و جماعت است.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اشغال کویت توسط عراق ادامه داد: کویت همواره در کنار صدام بود و به او کمک می کرد اما حمله صدام به این کشور تحقق این فرمایش خدا بود که فرمود اگر به ظالمان تکیه کنید آتش می گیرید.

وی با بیان اینکه خود صدام نیز به ظالمان تکیه کرد و توسط همان ها آتش گرفت و همه قدرت و زندگی و جایگاه او از بین رفت، بیان کرد: این وعده الهی است که تحقق آن قطعی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به وضعیت افزایش دما و گرمای هوا در کشور و استان قزوین ادامه داد: در این شرایط صرفه جویی مصرف آب و برق برای همه مردم باید مورد توجه باشد.

وی در پایان با بیان اینکه اگر صرفه جویی نکنیم وضعیت بحرانی می شود، یادآور شد: همه ما در برابر دیگران مسوول هستیم و باید مراقب باشیم با مصرف بی رویه حق دیگران را تضییع نکنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ