همه مسوولان فارغ از اختلاف سلیقه برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

اقتصاد ایران: ماهشهر - امام جمعه بندر امام خمینی گفت: امروز مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند و زمان آن است که همه مسوولان در کنار هم، فارغ از اختلاف سلیقه، برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی (ره) با گرامیداشت پنجم مرداد سال روز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و بزرگداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران، اظهار کرد: امام جمعه باید همیشه و دائماً در کنار مردم حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: واقعاً فاصله‌ای با مردم نداشته باشیم. مردم احساس کنند امام جمعه یکی مثل بقیه است. این بسیار اهمیت دارد که مردم احساس نکنند که امام جمعه‌شان با آنها فرق دارد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی عنوان کرد: تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه‌گری است و هیچ مکانی نمی‌تواند همانند تریبون نماز جمعه، مطالبات واقعی مردم را مطرح، پیگیری و محقق کند.

وی افزود: امام جمعه نه تنها در فضای عمومی و رسانه‌ای که در فضای خصوصی نیز پیگیر مشکلات مردم و رفع دغدغه‌های جامعه از مسئولان است.

وی تأکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه نماز جمعه و امام جمعه، توجه به مسائل فرهنگی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر منطقه است و مدیریت فرهنگی هر منطقه بر عهده امام جمعه خواهد بود.

امام جمعه بندر امام خمینی متذکر شد: مردم به تریبون نماز جمعه به عنوان مکانی امن برای بیان مطالبه و خواسته‌هایشان می‌نگرند و امام جمعه نیز باید به این مطالبه‌ها به صورت کارشناسی و منطقی پاسخ دهد.

عبادی بیان کرد: امام جمعه جایگاه معنوی و پدرانه دارد و گاهی لازم است در این جایگاه تذکراتی هم به برخی از جریان‌ها و مسؤولان بدهد که این نقدها جناحی و جریانی نیست بلکه تنها از روی دلسوزی است.

وی یادآور شد: جایگاه امامت جمعه شخصی نیست، این جایگاه منتسب به ولی فقیه و امام جامعه اسلامی است. تذکرات و نقدهای امامان جمعه نوعی بیدار باش است؛ زیرا امامان جمعه منتسب به هیچ حزب و گروهی نبوده و نسبت به همه احساس مسؤولیت می‌کنند.

امام جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: زمانی که بخشی از جامعه با مشکلی مواجه می‌شود باید تذکر داد و مسؤولان نیز باید این تذکر را با جان و دل بخرند و در راستای حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای مردم گام بردارند. البته باید توجه کرد که امام جمعه مسؤول کار اجرایی نیست.

عبادی عنوان کرد: نماز جمعه تریبون انقلاب، ولایت دین و امامت است و باید حرف‌های نظام را از نماز جمعه شنید. باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که مردم نسبت به این جایگاه عبادی و سیاسی احساس تکلیف کرده و در نماز جمعه حضور پرشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند و زمان آن است که همه مسؤولان در کنار هم، فارغ از اختلاف سلیقه، برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی افزود: رفع مشکلات، انتظار به حق مردم و جوانان است، امروز اگر با مشکلاتی روبرو هستیم باید خودمان آن را حل کنیم و باید مسؤولان توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشند و برای آن تلاش کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ