نماز جمعه قدرت نرم جامعه اسلامی در برابر جنگ ترکیبی دشمنان است

اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: نماز جمعه یکی از قدرتهای نرم جامعه اسلامی در برابر جنگ نرم و ترکیبی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و «روز نماز جمعه» و با بیان اینکه نماز جمعه یک نماز عبادی و سیاسی است و از لحاظ عبادی یک عبادت بی نظیر است که «ذکر الله» و «حضور مردمی» را در خود جمع کرده و عبادتی است که خاصیت استینافی و از نو شروع کردن را دارد و انسان را به تنظیمات اولیه بر می‌گرداند و هر کس از روی ایمان و اخلاص و تقرّب به خدا، در نماز جمعه حاضر شود، خداوند به پاداش نماز جمعه، گناهان گذشته‌اش را می بخشد، گفت: خاصیت نماز جمعه طراوت و پاکی و شستشوی جان و دل است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از لحاظ سیاسی، تجلی گاه اسلام اجتماعی، تقویت کننده جبهه حق و عدالت، تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام است و در هر هفته یکبار اقتدار اسلام را به نمایش می‌گذارد، افزود: نماز جمعه کانون آگاهی بخشی و همبستگی و اتحاد و محل مطالبه گری است و سخنگاه های نماز جمعه زبان گویای مردم هستند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور و دشمنان خارجی همیشه از نماز جمعه وحشت دارند و به هر بهانه‌ای نماز جمعه را تخریب می‌کنند، گفت: نماز جمعه یکی از قدرتهای نرم جامعه اسلامی در برابر جنگ نرم و ترکیبی دشمنان است.

حسینی نسب با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و تبیین چرایی تنفیذ و با بیان اینکه امور اجرایی جامعه از شئون ولایت فقیه است و رئیس‌جمهور در جایگاه ریاست قوه‌ی مجریه، تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام می‌دهد که جزو شئون ولایت است، گفت: ولی فقیه با تنفیذ ریاست جمهوری، در امور اجرایی به رئیس جمهور نیابت می‌دهد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی فقیه» به طرز زیبایی جمع شده و مقام معظم رهبری همان کسی را که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی از طریق انتخابات و رأی مردم احراز گردیده را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند.

حسینی نسب با بیان اینکه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف، اولین وظیفه رئیس جمهور منتخب معرفی وزرا به مجلس است و در واقع معرفی وزرا و بررسی صلاحیت آنان در مجلس اولین آزمون مجلس و دولت است، گفت: رئیس جمهور منتخب باید با رعایت معیار میدان فرهنگ و اقتصاد را به افراد امین، صادق، متدین، با ایمان، کارآمد، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی، امیدوار به آینده، دارای افق مثبت، پاک دست، دارای نگرش ملی و بدون وابستگی جناحی و نداشتن سو سابقه بسپارد.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه مجلس نیز باید با این معیارها به بررسی صلاحیت‌ها وزرا بپردازد تا انتظارات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کابینه کارآمد محقق شود و دولت نیز نباید وارد حواشی شود، گفت: سخنان رئیس شورای راهبردی در معیار انتخاب وزرا دردناک و خطرناک است.

حسینی نسب با بیان اینکه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حالی آغاز به کار می‌کند که برافراشتن پرچم روسیه همچون دوره گذشته به دلیل جنگ علیه اوکراین در المپیک ممنوع است ولی رژیم صهیونیستی علی‌رغم نسل‌کشی در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک می‌شود، گفت: کمیته المپیک شریک جرم صهیونیست‌ها است چرا که هم ورزشکاران شهید جزو شهدای جنایات رژیم صهیونیستی هستند و ورزشگاه‌ها هم توسط رژیم جنایتکار به بازداشتگاه تبدیل شده است و کمیته المپیک با این اقدام دچار تبعیض شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ