نماز جمعه باید در تراز نظام برگزار شود/لزوم حضور پرشور مسئولان

اقتصاد ایران: ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید حضور مسئولان در نماز جمعه گفت: نماز جمعه باید در تراز نظام برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به فضیلت برپایی نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه به قدری مهم و با ارزش است که سوره‌ای در این خصوص نازل شده است و در این سوره انسان‌ها به برپایی نماز جمعه دعوت و تاکید شدند. لذا غفلت از حضور در نماز جمعه موجب خسران می‌شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند در نماز جمعه شرکت کنند و امکانات لازم برای حضور عموم مردم را در این آئین عبادی، سیاسی فراهم کنند، افزود: نماز جمعه باید در تراز نظام برپا شود و مسئولان زمینه مشارکت حداکثری را تقویت کنند.

وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام راحل افزود: برگزاری نماز جمعه یک نعمت است که خوشبختانه بعد از انقلاب در شهرهای مختلف رواج یافته و برپا می‌شود.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: کشاورزان و افرادی که پرداخت زکات بر آنها واجب است از این مسئله غافل نشوند چرا که زکات از واجبات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار رئیس مجلس و نمایندگان با رهبر انقلاب گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سفارشات رهبری توجه کنند و کابینه رئیس جمهور منتخب نیز براساس معیارهای رهبری باشد.

وی با اشاره به حق گوش بر گردن انسان و ضرورت مراقبت از گناهان گوش افزود: انسان نباید به کلمات باطل، توهین به دین و آیات قرآن، تهمت و شایعات گوش دهد چرا که گوش دادن به این سخنان انسان را شریک در این گناهان می‌کند و باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ