تاکید صدر اعظم آلمان بر لزوم تشدید کنترل های مرزی

اقتصاد ایران: صدر اعظم آلمان در سخنانی بر لزوم تشدید کنترل های مرزی برای مقابله با هجوم پناهندگان در آینده تاکید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در سخنانی از خط و مشی واضح خود در مسئله پناهندگان سخن گفته و از کنترل شدید مرزهای آلمان در آینده خبر داده است. وی در این باره گفت: من این را اعلام کردم: ما می خواهیم مهاجرت غیرقانونی را محدود کنیم. این اعداد باید کاهش یابد.

شولتز در این راستا به کنترل‌هایی اشاره کرد که مدتی است در مرزهای سوئیس، اتریش، جمهوری چک و لهستان و همچنین کنترل‌هایی در مرز با فرانسه که در طول بازی‌های المپیک انجام می‌شود، اعمال شده است. وی گفت: به طور کلی، قصد ما این است که به کنترل دقیق مرزهای آلمان ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت کاری ضروری و در نتیجه مطلوب است. در عین حال گفت: اما تعداد زیادی هستند که به طور نامنظم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که به دنبال محافظت در برابر آزار و اذیت هستند، اما نمی توانند دلیلی برای پناهندگی ارائه دهند و سپس رد می شوند.

کنترل های موقت تا جمعه هفته گذشته در تمام مرزهای آلمان برقرار بود. این کنترل‌ها برای مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان معرفی شدند و منقضی شدند. این کنترل‌ها تا اواسط دسامبر در مرزهای لهستان، جمهوری چک و سوئیس و تا اواسط نوامبر در مرز آلمان و اتریش تمدید شده است. هدف اصلی جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی بیان شده است. کنترل در مرز بین آلمان و فرانسه تا 30 سپتامبر برنامه ریزی شده است.

صدراعظم آلمان پیش از این هم در کنفرانس مطبوعاتی فدرال روز چهارشنبه در مورد این موضوع اظهار نظر کرده بود. وی در این باره گفت: آیا ما اجازه داریم انتخاب کنیم که چه کسی به آلمان می آید؟ بله، وی افزود: دولت فدرال "بسیار دقیق" برای اخراج "بخصوص جنایتکاران" به سوریه و افغانستان کار می کند.

به گفته صدراعظم آلمان بازگرداندن پناهندگان به عقب 30 درصد افزایش یافته است. شولتز تاکید کرد که دولت "عملا" برای محدود کردن مهاجرت‌های غیرقانونی عمل می‌کند. از جمله، کنترل‌های مرزی در نظر گرفته شده است و دولت در حال برنامه ریزی برای تسریع روند پناهندگی است.

هم زمان صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که برای اینکه آلمان "یک کشور مرفه و ثروتمند" باقی بماند، به کارگران کافی از جمله از خارج از اروپا نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از گفتگو با زاربروکر سایتونگ از ریاست جمهوری امانوئل ماکرون در فرانسه حمایت کرده و گفت علیرغم دیدگاه های متفاوت رئیس جمهور فرانسه، از نظر سیاسی و خصوصی با وی کنار می آید. وی همچنین گفت: من و امانوئل ماکرون خیلی خوب با هم کار می کنیم و اگر بتوانم بگویم شخصاً بسیار قوی هستیم. شولتز همچنین گفت که او همچنین گاهی به صورت خصوصی با ماکرون و همسرش ملاقات می کند.

هنگامی که از شولتز در مورد دیدگاه‌های مختلف - به عنوان مثال در مورد تحویل تسلیحات به اوکراین - پرسیده شد، گفت: البته اتفاق می‌افتد که ما نظرات متفاوتی در مورد مسائل خاصی داریم که باید با هم حل و فصل کنیم. این هرگز در روابط آلمان و فرانسه متفاوت نبوده است، زیرا این دو کشور با وجود شباهت‌هایشان با یکدیگر تفاوت دارند. صدراعظم تأکید کرد: این مهم است که ما پاسخ های مشترکی پیدا کنیم.

شولتز و ماکرون بارها مواضع متفاوتی را در انظار عمومی به ویژه در مورد جنگ روسیه در اوکراین بیان کرده‌اند. ماکرون اولین رئیس جمهور یک کشور پیشرو در ناتو بود که آشکارا از استفاده از سلاح های غربی علیه مواضع نظامی در روسیه حمایت کرد. شولتز در ابتدا مردد بود، اما بعداً کمی در این زمینه انعطاف‌پذیرتر شد.

ماکرون همچنین در ماه فوریه موضوع اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را مطرح کرد. او بعداً تصریح کرد که این به معنای واحدهای رزمی نیست. شولتز نیز به نوبه خود چنین اقدامی را به وضوح رد کرد و بارها تاکید کرد که آلمان نباید به یک طرف جنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ