نماز جمعه خار چشم دشمنان اسلام است

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه نماز جمعه سنگر مهم اسلام و انقلاب در برابر نقشه و دسیسه دشمنان اسلام و انقلاب است، گفت: نماز جمعه خار چشم دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد پردل در خطبه‌های این هفته این شهر شبانکاره با گرامیداشت ۵ مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور توسط مرحوم آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ اظهار داشت: حضور با شکوه مؤمنین و مؤمنات در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه موجب رعب و یأس و ناامیدی دشمنان خواهد بود.

وی افزود: نماز جمعه سنگر مهم اسلام و انقلاب در برابر نقشه و دسیسه دشمنان اسلام و انقلاب است.

امام جمعه شبانکاره ابراز داشت: نماز جمعه مهمترین اجتماع اسلام است اگر هر چه با شکوه و با عظمت برپا بشود ترس و وحشت دشمنان بیشتر خواهد شد

پردل اظهار داشت: اولین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم، اولین مواجهه مجلس و دولت در روزهای آتی رقم خواهد خورد؛ آنگاه که رئیس‌جمهور قرار است اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد این در واقع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب و انتظارات مردم است.

پردل اظهار داشت: کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، حرکت در مسیر همکاری حداکثری ۲ قوه است.

پردل با ذکر توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار نمایندگان، گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دادند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد، امین، صادق، متدین، از بن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی» باشد «ایمان» یک شاخص مهم است.

امام جمعه بخش شبانکاره افزود: «امید به آینده»، نگاه مثبت به افق،، «تشرع»، متشرع بودن،، «اشتهار به پاکدستی و صداقت» «سابقه سو» نداشته باشند؛.. «نگرش ملّی» داشته باشند؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و مانند این‌ها نشوند، نگاه ملّی به کشور داشته باشند. «کارآمد» باشند این‌ها لازم است.

پردل افزود: نقش قانون‌گذاری در کارآمدی نظام مجلس با ریل‌گذاری، می‌تواند بسترساز کارآمدی دولت باشد و مجلس شورای اسلامی دو شأن اصلی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طبق اصول ۷۱ تا ۹۰ دارد که اول قانون‌گذاری و دوم نظارت. است.

چرایی و چیستی حکم تنفیذ ریاست جمهوری

امام جمعه بخش شبانکاره افزود: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ی مجریه است.

وی گفت: رئیس‌جمهور در جایگاه ریاست قوه‌ی مجریه، تصمیماتی اخذ کرده و اقداماتی انجام می‌دهد که جز شئون ولایت است.

پردل ابراز داشت: در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی فقیه» به طرز زیبایی جمع شده و مقام رهبری همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی قبلاً از طریق انتخابات احراز شده است، بنابراین، رئیس‌جمهور منتخبِ مورد تأیید ولی امر مسلمین از مشروعیت «دینی» و «سیاسی» برخوردار خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ