سالانه ۱۵۰۰ جوان دیری مهارت آموزی می‌شوند

اقتصاد ایران: بوشهر- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان دیر با ارائه آموزش‌های مهارتی توانمند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درویشی ظهر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با گرامیداشت هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: موضوع بیکاری یکی از مسائل عمده جامعه امروز است.

رئیس مرکزی آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر افزود: با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری فقدان مهارتهای مورد نیاز جویندگان کار است، انتظار می‌رود سازمان فنی و حرفه‌ای نقش به‌سزایی در میزان کاهش بیکاری ایفا کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر بازار کار و کمک به رفع معضل بیکاری ایفا می‌کند.

درویشی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با ۵ کارگاه ثابت دولتی و ۱۰ کارگاه روستایی در حوزه‌های خدمات صنعتی، فنی، کشاورزی، فرهنگ و هنر سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان را با ارائه آموزش‌های مهارتی توانمند می‌کند.

وی بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر حرفه‌هایی مانند کارگاه فناوری اطلاعات، مکانیک، برق صنعتی، شیلات و آبزی‌پروری، صنایع پوشاک، صنایع دستی، آتش‌نشانی، ایمنی، حسابداری، کشاورزی و چندین حرفه مهارتی براساس نیازهای شهرستان، بخش‌ها و روستاها برگزار کرده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر گفت: مهمترین رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان، کارجویان و متقاصیان مهارت‌آموزی جهت ارتقا مهارت است.

وی یادآور شد: صدور کارت کسب، تسهیلات اشتغالزایی، ترجمه در بیش از ۱۵۰ کشور جهان و اشتغال در این کشورها، ارتقا مهارت، تکمیل مهارت‌های موردنیاز دیپلم و بیمه کارگران ساختمانی از مزایای گواهینامه فنی و حرفه‌ای است.

درویشی با اشاره به عملکرد فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر خاطرنشان کرد: شهرستان دیر سال گذشته در بحث آموزش با هزار و ۶۷۶ نفر دوره و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ نفر ساعت بین ۱۵ مرکز فنی و حرفه‌ای استان بوشهر رتبه دوم کسب کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر به دلیل همجواری با خلیج فارس موقعیت استراتژیک و صیادی دارد، بیان کرد: خوشبختانه مجوز اولین مرکز صنایع دریایی، بندری و شیلاتی کشور برای بندر دیر گرفته شد و در اسفندماه سال گذشته ساختمان این مرکز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در پایان از امام جمعه و فرماندار شهرستان، نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر قدردانی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ