تغییراتی بزرگ در راهِ رابط کاربری سامسونگ؛ تصاویری از One UI 7 فاش شد

اقتصاد ایران: تصاویر و قابلیت‌های فاش شده One UI 7 خبر از تغییرات بزرگی در رابط کاربری جدید سامسونگ می‌دهند.

اسمارت‌پریکس به‌نقل از یک افشاگر در ایکس تصاویر و جزئیات جدیدی از رابط کاربری One UI 7 سامسونگ به‌اشتراک گذاشته است. طبق این تصاویر ظاهراً رابط کاربری جدید سامسونگ تغییرات چشمگیری تجربه کرده است.

تغییر آیکون‌ها

آیکون‌های اپلیکیشن در One UI 7
Chun Bhai on X

سامسونگ احتمالا در رابط کاربری One UI 7.0 مجموعه‌ی کاملا بازطراحی‌شده‌ای از آیکون‌ها را استفاده خواهد کرد. تمام اپلیکیشن‌های اصلی از جمله، مخاطبین، تنظیمات، دوربین، گالری، مرورگر و تم‌ها طراحی جدیدی به خود گرفته‌اند.

آیکون‌های اپلیکیشن در One UI 7
Chun Bhai on X

آیکون‌های جدید افزون‌بر این‌که گردترشده‌اند، سایه و گرادیانی از رنگ‌های مختلف دارند که ظاهری سه‌بعدی به آن‌ها بخشیده است. گفته می‌شود طراحی ویجت‌ها نیز تغییر کرده و حالا ظاهری شبیه‌ به ویجت‌های iOS پیدا کرده‌اند.

طراحی جدید رابط کاربری دوربین

بازطراحی اپلیکیشن دوربین One UI 7 و حالت‌های دوربین
بازطراحی اپلیکیشن دوربین One UI 7 و حالت‌های دوربین و زوم
بازطراحی اپلیکیشن دوربین One UI 7 و تنظیمات سریع
بازطراحی اپلیکیشن دوربین One UI 7 و حالت‌های مختلف از جمله فیلتر‌ها

شاید یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات One UI 7، رابط کاربری جدید دوربین باشد. اسکرین‌شات‌های فاش شده نشان می‌دهند که همه‌ی کنترلرهای اصلی، از جمله حالت‌های دوربین، تنظیمات سریع و میانبرهای زوم، برای دسترسی آسان‌تر به پایین منتقل شده‌اند.

سایر حالت‌های تصویربرداری یا به نوار افقی یا منوی بازشو اضافه شده‌اند. به‌نظر می‌رسد رابط کاربری جدید دوربین سامسونگ، ظاهر تنظیمات دوربین در سایر رابط‌های کاربری اندروید را با هم ترکیب کرده است.

بازطراحی Quick Panel

ظاهر Quick Panel در One UI 7
Chun Bhai on X

همان‌طور که پیش‌تر شایعه شده بود، One UI 7 احتمالا از طراحی جدیدی برای Quick Panel بهره می‌برد که بخش تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن‌ها را در دو صفحه‌ی جداگانه نمایش می‌دهد و می‌توان با سوایپ‌کردن به راست یا چپ به هرکدام از ‌آن صفحات دسترسی پیدا کرد؛ مشابه همان چیزی که در رابط کاربری HyperOS شیائومی دیده بودیم.

قابلیتی مشابه‌ داینامیک آيلند

داینامیک آیلند زمانی قابلیتی انحصاری برای آیفون بود؛ اما به تدریج تعدادی از شرکت‌های چینی شروع به الگوبرداری از آن کردند و حالا به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز در One UI 7 قابلیتی مشابه‌با داینامیک آیلند به گوشی‌هایش اضافه خواهد کرد.

انیمیشن‌های روان‌تر

گفته می‌شود One UI 7 انیمیشن‌های روان‌تری خواهد داشت تا تجربه‌ی کاربری با دستگاه‌های سامسونگ بهبود پیدا کند؛ اما باید دید آیا ادعای مطرح شده در این خصوص صحت دارد یا خیر.

به‌کارگیری الِمان‌های گردتر در رابط کاربری

منوی تنظیمات در One UI 7
Chun Bhai on X

به نظر می‌رسد سامسونگ عناصر گردتری را در سرتاسر رابط کاربری اعمال خواهد کرد. منوی تنظیمات، Quick Actions، اعلان‌ها و سایر مؤلفه‌ها ظاهرا لبه‌های گردتری دارند. این رویکرد در راستای بازطراحی آیکون‌ها قرار دارد.

قابلیت Continuity

قابلیت Continuity در رابط کاربری One UI 7
Chun Bhai on X

یکی از تغییرات قابل توجه رابط کاربری One UI 7 که عمدتاً بر تقویت اکوسیستم سامسونگ و نزدیک‌تر کردن آن به iOS تمرکز دارد، قابلیت Continuity است که به کاربران امکان می‌دهد به‌طور یکپارچه به تماس‌های صوتی و تصویری حین استفاده از دستگاه‌های مختلف ادامه دهند. مثلا می‌توانید با یک حرکت ساده به تماس روی گوشی سامسونگ خود پاسخ دهید و آن را به تبلت یا تلویزیون سامسونگ منتقل کنید.

مقالات مرتبط
  • اولین تصاویر از اپلیکیشن دوربین در آپدیت One UI 7 فاش شد
  • آپدیت One UI 7 سامسونگ احتمالا شباهت زیادی به iOS 18 خواهد داشت
  • شایعه: سامسونگ طراحی One UI 7 را به‌شدت تغییر می‌دهد

باید توجه داشت که قابلیت‌های اشاره شده، نهایی نیستند و امکان ایجاد هرگونه تغییری در آن‌ها وجود دارد. سامسونگ تاکنون هیچ‌یک از قابلیت‌های یادشده را تایید نکرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ