نماز جمعه سنگر جهاد تبیین است

اقتصاد ایران: بوشهر - امام جمعه خارگ گفت: نماز جمعه سنگر جهاد تبیین است و باید این سنگر را حفظ کنیم و احساس برادری و صمیمیت را با دعوت به نماز بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: روز نماز جمعه را به نمازگزاران و اصحاب همیشگی نماز جمعه و همه برادران و خواهران ستاد نماز جمعه تبریک عرض می‌کنم. لازم می‌دانم از تلاش‌های همه عزیزانی که برای اقامه نماز جمعه تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کنم، قدرشناس ائمه جمعه موقت، خادمان مهد آدینه، خادمان مسجد، هیأت امنا مساجد و حسینیه‌ها، صدابرداران، اورژانس و بهداری، آتش نشانی، نیروی انتظامی، بسیج، مجموعه‌های صنعت به ویژه عملیات عمومی، اصحاب رسانه هستم.

وی افزود: از اداراتی که میز خدمت و سلامت برگزار کردند، مسئولانی که از فرصت گفتگوی با مردم استفاده کردند و گزارش عملکرد داشتند، برادران میز کتاب و محصولات فرهنگی، آموزش و پرورش، مجموعه‌های نظامی و امنیتی، و از همه مردم ولایت مدار و شریف جزیره خارگ به ویژه جوانان و نوجوانان صمیمانه تشکر می‌کنم.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: نماز جمعه هم در دل خود توصیه به تقوا دارد و هم خود جلوه‌ای از تقواست، دنیا این جلوه بزرگ را فقط در صدر اسلام و امروز در نماز جمعه دیده است که پیر و جوان، زن و مرد، شهری و روستایی، دانشجو، کارگر، صنعت گر، روحانی، صیاد و ناخدا، مردم و مسؤلین، اداری و نظامی، در کنار همدیگر در صفوف تقوا می‌ایستند و صحنه‌ی عظیم نماز جمعه را تولید می‌کنند، سرمایه پربرکت نماز جمعه از نعمت‌هایی است که باید شکرگزار درگاه خداوند متعال باشیم که با نزول سوره جمعه ظرفیت معنویت را در اجتماع مومنانه قرار داد تا از یک طرف مؤمنان همدیگر را زیارت کنند و شکوه و عظمت خود را ببینند و از طرفی دیگر نسبت به دشمنی طواغیت هوشیار باشند. بنابراین نماز جمعه هم وحدت بخش و هم دشمن شکن است.

حجت الاسلام کارگر گفت: یکی از ارکان مهم نماز جمعه، نمازگزاران هستند که دل‌های محکم و ایمان‌های قوی دارند. شما سربازان خدا و جنود الله هستید که با تواضع، شانه‌های خود را پایین می‌اندازید و در برابر خداوند فروتن هستید. اما شما با آن تواضع در مواقع حساس اقدام شجاعانه دارید. اگر در هر جای عالم مستکبری پیدا شود شما محکوم می‌کنید. اگر در گوشه‌ای از دنیا زلزله و سیلی بیاید، کمک‌های نوع دوستی شما از دل نماز جمعه شروع می‌شود. این ایمان پیش‌برنده و فعال را نماز جمعه به ما داده است.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: قطعاً نماز جمعه به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در خدمت رسانی به مردم کمک می‌کند و ناکام گذاشتن دشمنان نتیجه حضور فعال مردم در عرصه‌های مذهبی و اجتماعی است. نماز جمعه‌ای که طبقات مستضعف و محروم به آن امید نداشته باشند نماز جمعه نیست. نماز جمعه‌ای که مفسدان و اختلاس گران از آن نترسند نماز جمعه است که چهارشنبه معاویه لعنه‌الله اقامه می‌کند.نماز جمعه محل احیا آرزوهای مظلومان در برابر ظالمان است و امام جمعه‌ای که مورد هجمه منافقان و سرزنش و تحقیر رسانه‌های بیگانه نباشد باید نسبت به خطبه‌های خود تجدید نظر کند.

وی افزود: کسانی که صاحب فکر نو و ابتکار و جرأت اقدام هستند، خواهش می‌کنم که سعی‌مان بر این باشد که به طور دائم و روزبه‌روز، این شبکه نورانی امامت جمعه را تکامل ببخشیم. اگر ما قانع باشیم که همان‌طوری که ده سال پیش نمازهای ما برگزار می‌شد، حالا هم برگزار بشود، ضرر کرده‌ایم. ستاد نماز جمعه دست همه مردم و فرهیختگان را در بروز رسانی فعالیت‌های فرهنگی و حضور حداکثری در نماز جمعه را می‌فشارد و استقبال می‌کند. همه مردم ایران در یک کشتی هستند و اگر آسیب فرهنگی و اجتماعی وارد شود همه ما را گرفتار خواهد کرد و مقاومت فرهنگی در برابر آن در سنگر نماز جمعه است.

امام جمعه خارگ یادآور شد: نماز جمعه سنگر جهاد تبیین است این سنگر را حفظ کنیم و احساس برادری و صمیمیت را با دعوت به نماز بیشتر کنیم که این مصداق تقوا ویاری امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ