رئیس جمهور منتخب سلوک خدمت رسانی شهید رئیسی را ادامه دهد

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت برازجان با اشاره به ضرورت تداوم سلوک و مشی شهید رئیسی در اهتمام به خدمت رسانی به مردم بویژه محرومان، گفت: رئیس جمهور منتخب، سلوک خدمت رسانی شهید رئیسی را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پنجم مرداد مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که با حکم امام راحل (ره) و به امامت آیت الله طالقانی در تهران با حضور میلیونی مردم برگزار شد.

امام جمعه موقت برازجان افزود: به فاصله چند ماه پس از اقامه اولین نماز جمعه، امام جمعه دشتستان معرفی شد و دشتستان اولین شهرستان از استان بوشهر بود که درخواست امام جمعه کرده‌اند و اولین امام جمعه این شهر «شیخ غلامحسین رحیمی» در خرداد ماه ۱۳۵۹ بوده است.

وی گفت: امسال سالروز برگزاری اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مصادف با ایام اسارت آل الله است که به واقع ائمه جمعه گفتمان انقلابی و حماسی خود را از خطبه‌های آتشین علمدار جهاد تبیین، سید الساجدین امام سجاد (ع) الهام گرفته‌اند.

وی ادامه داد: پنجم مرداد ماه، تجدید عهد با میراث ماندگار اقامه نخستین نماز جمعه در اقلیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به امامت مجاهد نستوه و ابوذر زمان مرحوم آیت الله حاج سید محمود طالقانی (ره) است که بر تارک نورانی تاریخ شکوهمند آن در سایه زعامت ولایت فقیه، آثار گران بهای حضور مخلصانه مجاهدان صادقی همچون شهدای محراب می‌درخشد و یادآور ایستادگی مومنانه و پایداری جانانه ملت بر آرمان‌های الهی شأن طی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

حجت الاسلام شاد بیان کرد: امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان – امام خامنه‌ای (دامت برکاته) – با دور اندیشی و اعتقاد راسخ به پیروزی جبهه حق، پایه گذار نهاد پر خیر و برکتی شدند که با تکیه بر جهاد فرهنگی ائمه جمعه و خدمات صادقانه ستادهای مردمی نمازجمعه در سطح کشور، موجبات ارتباط عمیق و ناگسستنی مؤمنان با روحانیت آگاه و ولایتمدار را فراهم آورده و فصل زرینی از تلاش‌های مستمر و عالمانه برای افزایش همدلی و هم زبانی ملت و دولت را رقم زده است.

امام جمعه موقت برازجان یادآور شد: خطبه‌های وحدت آفرین و دشمن شکن نمازجمعه، با الهام از خطبه‌ها و گفتمان عاشورایی سیدالشهدا (ع)، هر هفته فرصتی مغتنم و گران سنگ است تا امامان جمعه با تأسی به آموزه‌های مکتب عاشورا و پیروی محض از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر صیانت از خط سرخ شهادت در سایه پایبندی به جوهره استکبار ستیزی انقلاب اسلامی تأکید کرده وبا بصیرت افزایی، توطئه‌های گوناگون مستکبران را آشکار سازند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، ضمن تقدیر از حضور پرشور، مخلصانه و آگاهانه مردم شریف، مؤمن و انقلابی شهرستان دشتستان در نمازهای جمعه، از مساعی مجدانه و همت سترگ امام جمعه شهرستان دشتستان حجت الاسلام شیخ حسن مصلح (دام عزه) که از تیرماه سال ۱۳۸۶ تاکنون سنگر بانی مخلص در قامت امامت جمعه دشتستان بوده‌اند و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده به طوری که ستاد اقامه نمازجمعه برازجان حائز رتبه برتر کشوری است و همینطور از آحاد فضلای مجاهد و ائمه جمعه محترم بخش‌های تابعه، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال ۶۷ گفت: عملیات مرصاد، پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، در سال ۱۳۶۷ و در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان که توسط نیروهای منافقین مستقر در عراق، طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود، صورت گرفت و با هدف فتح تهران، طی یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته، طراحی شده بود که در این نبرد فرماندهی سازمان منافقین به عهده مسعود رجوی بود که بعد از چند روز درگیری با پیروزی رزمندگان اسلام، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه زمینه این عملیات را می‌توان در تصور و تحلیل نادرست گروهک منافقین از اوضاع سیاسی نظامی ایران جست و جو کرد، افزود: تحلیل آنان بر این بود که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، با توجه به برتری نظامی نیروهای عراقی و موفقیت این نیروها در بعضی از جبهه‌ها، نشان از ضعف و عقب‌نشینی رزمندگان اسلام و سرخوردگی مردم از جنگ و جدایی مردم از دولت است.

وی گفت: آنها فکر می‌کردند که پذیرش قطعنامه از سوی ایران امری غیر ممکن است و تنها در صورتی جمهوری اسلامی قطعنامه را خواهد پذیرفت که به لحاظ سیاسی - نظامی و اقتصادی به بن بست کامل برسد و این اشتباه تحلیلی و محاسباتی منافقین موجب شد تا دست به این عملیات بزنند و نهایتاً در کمین رزمندگان اسلام گرفتار شوند و شکست و تلفات سنگینی را تجربه کنند.

امام جمعه موقت برازجان با اشاره به ششم مرداد ماه روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: روز ملّیِ «کار آفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای» و هفته «مهارت»، فرصت مناسبی برای توجه به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور و اهمیت دادن به آموزش عملی و مهارت آموزی و تجلیل از فعالان این عرصه است.

حجت الاسلام شاد یادآور شد: آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان مکملِ جدایی ناپذیرِ نظام آموزشی، معطوف می‌دارد و «مهارت آموزی» و تلفیقِ «تئوری و تجربه» و «علم و عمل» به عنوان یکی از بهترین راهکارهای تربیتِ نیروی انسانیِ کارآمد و نقشه‌ی راهِ «کارآفرینی» خواهد بود تا با آموزش عملی به مهارت کافی در کسب و کار و بهتر زیستن، برسیم.

وی با گرامیداشت نهم مرداد ماه روز اهدای خون گفت: سالروز تأسیس سازمان انتقال خون در کشور ما در نهم مرداد ماه سال ۱۳۵۳، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است. و طبق گفته کارشناسان، هر فرد بالغ (بین ۱۷ تا ۶۵ سال) با وزن متوسط پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا شش لیتر خون دارد و هر فرد در سال چهار نوبت با فاصله زمانی بیش از ۲ ماه با اهدای ۲۵۰ سی سی تا ۴۵۰ سی سی از خون خود، ضمن کمک به سلامتی خود، نجات بخش زندگی دیگران می‌شود.

وی ضمن تشکر از فعالان عرصه انتقال خون گفت: انتظار می‌رود که مردم دشتستان نسبت به این عمل خداپسندانه اهتمام ورزند.

وی با اشاره به دهم مردادماه سالروز شهادت امام سجاد (ع) به روایتی امام سجاد (ع) پرداخت و گفت: امام سجاد (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت خویش همواره علمدار جهاد تبیین و در واقع پیام رسان کربلا بودند لذا در قصر دارالاماره کوفه خطاب به ابن زیاد، فرمود: «أَبِالْقَتْلِ تُهَدِّدُنی یَابْنَ زِیاد، أَما عَلِمْتَ أَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ کَرامَتَنَا الشَّهادَةُ»؛ (ای پسر زیاد! آیا ما را با قتل تهدید می‌کنی؟ مگر نمی‌دانی که کشته شدن [در راه خدا]، عادت دیرین ما و شهادت، مایه کرامت و افتخار ماست.

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: امروز هم با همین ادبیات باید به مصاف دشمنان اسلام و قرآن و یزیدیان زمان خویش برویم و خطاب به آنها بگوییم که آیا ما را از سایه جنگ و تحریم و ترور و … می‌ترسانید آیا نمی‌دانید که ما فرزندان عاشوراییم و ما در مسیر بندگی خدای متعال همه این سختی‌ها را به جان می خریم و با الهام از گفتمان عاشورا در برابر ستمگران تمام قد می‌ایستیم و زیر باز سلطه سلطه گران نخواهیم رفت.

حجت الاسلام شاد، با اشاره به ضرورت تداوم سلوک و مشی شهید رئیسی در اهتمام به خدمت رسانی به مردم بویژه محرومین، اظهار داشت: به لطف الهی وبا رأی مردم در زمانبندی لازم انتخابات برگزار شد و رئیس جمهور کشور انتخاب گردید و به به زودی مستقر خواهد شد که انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب و تیم اقتصادی ایشان با ادامه مشی خدمت رسانی شهید رئیسی، بتوانند با تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور و پیروی از منویات و رهنمودهای امام خامنه ای برای گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم اقدام فوری و عاجل را انجام دهند.

حجت الاسلام شاد افزود: منشأ مشکلات معیشتی و گرانی‌ها را صرفاً نمی‌توان متوجه اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و مالی دانست بلکه تدابیر و عملکرد عالمانه و هوشمندانه دولتمردان نقش تعیین کننده‌ای در سامان بخشی مشکلات اقتصادی کشور دارد.

امام جمعه موقت برازجان تصریح کرد: اگر مسئولان اقتصادی دولت جدید در ادامه تلاش‌های دولت شهید رئیسی برنامه‌های کوتاه مدت را مد نظر قرار ندهند اقشار مختلف جامعه به خصوص مستمندان و محرومان زیر بار گرانی‌ها ستون فقرات آنها شکسته می‌شود لذا اقدام عاجل و مؤثر مورد انتظار است.

خطیب نمازجمعه برازجان با اشاره به شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: در سال‌های اخیر شعار سال نو با عنایت به رونق بخشی به اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی از سوی مقام عظمای ولایت انتخاب شده است به خصوص امسال که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و این مهم باید زمینه هم افزایی مردم و مسئولان جهت رشد روزافزون تولیدات داخلی، شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ