موتورجستجوی هوش مصنوعی رقیب گوگل معرفی شد

اقتصاد ایران: اوپن ای آی یک نمونه اولیه از موتورجستجوی هوش مصنوعی به نام «سرچ جی پی تی»را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اوپن ای آی یک نمونه اولیه از موتورجستجوی هوش مصنوعی به نام «سرچ جی پی تی » را معرفی کرد. این اقدام نشان دهنده ورود شرکت به بازار رقابتی موتور جستجوهاست که اکنون دهه هاست در قبضه گوگل قرار دارد.

اوپن ای آی در وب سایت خود سرچ جی پی تی را یک نمونه اولیه موقت از ویژگی های جدید هوش مصنوعی معرفی کرد که پاسخ هایی به موقع با توجه به منابع شفاف و مرتبط به کاربران می دهد.

شرکت سازنده تصمیم دارد این محصول را با حدود 10 هزار کاربر آزمایش کند و در مرحله بعد پس از جمع آوری بازخورد آن را در چت جی پی تی به کار می گیرد. در بیانیه این شرکت آمده است: سرچ جی پی تی برای کمک به کاربران جهت اتصال به ناشران با ذکر نام آنها و مرتبط کردن آنها در جستجوها طراحی شده است. پاسخ ها به طور واضح و شفاف به لینک ها مرتبط شده اند بنابراین کاربران متوجه می شوند اطلاعات از کجا به دست آمده و می توانند به سرعت به نتایج بیشتری نیز دست یابند.

همچنین اوپن ای آی اعلام کرده ناشران بر نحوه ارائه محتوایشان در سرچ جی پی تی کنترل دارند و می توانند از به کارگیری محتوایشان برای آموزش مدل های هوش مصنوعی سرباز زنند و همچنان لینک های مرتبط با آنها در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد.

ارائه سرچ جی پی تی در حالی انجام می شود که رقابت در بازار جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی داغ شده است. گوگل که بزرگترین موتور جستجوی جهان به حساب می آید اخیرا قابلیت های هوش مصنوعی را در پلتفرم هود یکپارچه کرده است. استارتاپ های دیگر مانند Perplexity که با پشتیبانی جف بزوس فعالیت می کند نیز مدعی رقابت با گوگل هستند و خود را به عنوان موتورهای پاسخگویی معرفی می کنند که هوش مصنوعی را برای خلاصه سازی اینترنت به کار می گیرند.

از سوی دیگر اوج گیری موتورجستجوهای مبتنی بر هوش مصنوعی جنجالی بوده است. ماه قبلPerplexity به دلیل خلاصه سازی مقالات نشریات فوربس و ویرد مورد انتقاد قرار گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ