نقش کلیدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور

اقتصاد ایران: معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارتقاء آن می‌تواند به ایجاد یک نیروی کار ماهر و توانمند منجر شود که در نهایت به رشد اقتصادی و اجتماعی کشور کمک خواهد کرد.

- اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین ابزارها برای توسعه فردی و اجتماعی در جوامع مختلف است؛ این نوع آموزش به افراد مهارت‌های عملی و تخصصی لازم برای ورود به بازار کار را می‌آموزد و به آنها کمک می‌کند تا در زمینه‌های مختلف شغلی موفق شوند.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای از حیث افزایش اشتغال، توسعه اقتصادی، کاهش بیکاری، توسعه فردی و پاسخ به‌نیازهای فردی بسیار حائز اهمیت است.

شهریور با بیان اینکه "با یادگیری مهارت‌های فنی، افراد قادر به پیدا کردن شغل‌های مناسب‌تر و با درآمد بالاتر خواهند بود"، گفت: همچنین نیروی کار ماهر می‌تواند به افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی کشور کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری در جوامع کمک کند، زیرا افراد با مهارت‌های لازم برای مشاغل موجود آماده می‌شوند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: این نوع آموزش به افراد اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و آنها را برای چالش‌های شغلی آماده می‌کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معمولاً بر اساس نیازهای واقعی بازار کار طراحی می‌شوند، بنابراین کارآموزان مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که در بازار کار مورد نیاز است.

شهریور خاطرنشان کرد: با وجود مزایای زیاد، آموزش فنی و حرفه‌ای با چالش‌هایی نیز مواجه است، از جمله عدم تناسب بین مهارت‌ها و نیازهای بازار، کمبود منابع مالی و زیرساخت‌ها و تصور اجتماعی از این چالش‌هاست.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی نمی‌توانند به سرعت با تغییرات بازار کار هماهنگ شوند؛ در برخی مناطق، امکانات ، تچهیزات و نیروی انسانی لازم برای آموزش وجود ندارد و برخی افراد و خانواده ها هنوز هم برای آموزش‌های دانشگاهی بیشتر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارزش قائل هستند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به در پیش بودن هفته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی کلیدی در توانمندسازی افراد و توسعه کشور ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به این نوع آموزش و ارتقاء آن می‌تواند به ایجاد یک نیروی کار ماهر و توانمند منجر شود که در نهایت به رشد اقتصادی و اجتماعی کشور کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ