نخستین مهرواره ملی شعر «ترنم ایمان» در کردستان برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: سنندج_مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: نخستین مهرواره ملی شعر نماز با عنوان «ترنم ایمان «در استان کردستان برگزار می‌شود.

کامل گلباغی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اقامه نماز یک مسؤولیت همگانی است که نیازمند تبیین و انتشار میان آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوه، معنویت برای ایران اسلام در دوران معاصر بوده است، افزود: مشارکت مردم به ویژه جامعه نخبگانی در مسائل علمی، فرهنگی و اجتماعی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

گلباغی تصریح کرد: تداوم این آرمان باید رسالت فعالان حوزه فرهنگ باشد و تبیین مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب است.

مسؤول قران و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی و با بهره گیری از توان ظرفیت‌های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه اهل ادب و هنر، نخستین مهرواره ملی شعر با عنوان «ترنم ایمان» را برگزار می‌کند.

وی افزود: مخاطبان این فراخوان اهالی فرهنگ و هنر، شعرا و تمامی آگاهان به معرف دینی است که در گستره ملی برگزار می‌شود.

گلباغی یادآور شد: بخش‌های این مهرواره شامل نوای دل (اشعار موضوعی نماز)، بخش ویژه (شهیدان ماموستا محمد شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی)، بخش کتاب و رسانه (کتب و تولیدات رسانه‌ای با موضوع شعر نماز) است.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اشعار کلاسیک، نو، سپید و ترانه را از قالب‌های مهرواره اعلام کرد و گفت: اهدای تندیس مهرواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و هدیه نقدی، حمایت در ارتقای سطح کیفی آثار منتخب، حمایت در چاپ و نشر آثار منتخب حائز شرایط در ظرفیت‌های مکتوب، مجازی و رسانه ملی از جوایز و سیاست‌های حمایتی مدنظر برگزار کنندگان این مهرواره خواهد بود.

گلباغی موضوعات مهرواره را شامل «نماز جماعت مسجد و مدرسه عامل تعاون و کار جمعی، روابط اجتماعی، مواسات و همدلی، زمینه ساز تمدن اسلامی»، «نماز، تقویت کننده صلابت، شجاعت، عزت و امنیت ملی و مسؤولیت اجتماعی «، نماز، عامل عفاف؛ آرامش و امنیت فردی و اجتماعی»، «نماز، عامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزش‌های انسانی در جامعه»، «نماز عامل استقلال، خودباوری خوداتکایی و انسجام مل، خنثی کننده رکود و توقف و رونق تولید»، «نماز و معنویت عامل پایبندی به ارزشها و دستاوردهای ملی، توسعه پایدار و پیشرفت ایران اسلامی» اعلام کرد.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام و ارسال آثار اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند تا هشتم شهریور ماه از طریق سامانه kordestan.farhang.gov.ir نسبت به ثبت نام و ارسال اثر اقدام کنند.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان زمان داوری آثار را دهم تا پانزدهم شهریور ماه امسال و زمان اختتامیه مهرواره را ۲۷ شهریور ماه مصادف با گرامیداشت هفته وحدت و روز شعر و ادب فارسی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این مهرواره در آمفی تئاتر روباز مجتمع فرهنگی _هنری ارشاد شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ