وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس- کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در ساعات بعد از ظهر وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد اظهار کرد: ساعات بعد از ظهر وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن محدوده آب‌های تنگه هرمز تا شرق خلیج فارس خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: بیشینه سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد. ساعات پایانی شب از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود؛ در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار محتمل خواهد بود.

حمزه نژاد گفت: این شرایط جوی و دریایی تا اواخر روز یکشنبه هفتم مرداد ماه تداوم خواهد داشت.

وی افزود: از روز دوشنبه هشتم مرداد ماه با تغییر سوی جریانات در مناطق دریایی وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز و به تدریج در خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: به لحاظ دمایی امروز و فردا، افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است و از روز دوشنبه ضمن افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ