واکنش حماس به شهادت شیخ ابوعره در زندان رژیم صهیونیستی

اقتصاد ایران: حماس در بیانیه ای به شهادت شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، حماس در بیانیه ای به شهادت شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی واکنش نشان داد و اعلام کرد: شیخ مصطفی محمد ابوعره ۶۳ ساله از شهرک عقابا در طوباس به دست اشغالگران در داخل زندان ترور شد.

در این بیانیه آمده است: جنبش حماس ضمن تسلیت به خانواده شهید، به اسیران وعده آزادی قریب الوقوع و رهایی از زندانهای ظلم را می دهد.

حماس به اهمال پزشکی و رفتار غیرانسانی اشاره کرد که اسیران فلسطین به طور مدام در معرض آن قرارار دارند و اینکه این اقدامات در سایه تصمیمات کابینه صهیونیستی کنونی تشدید شده است.

در بیانیه حماس آمده است: شیخ ابوعره دارای سابقه غنی ملی و اجتماعی است و عمرش را صرف مجاهدت، ایثار، فداکاری و جهاد و جانفشانی کرد.

حماس به ظلمی اشاره کرد که از زمان بازداشت شیخ ابوعره از سوی صهیونیستها بر او روا داشته شده و از درمان محروم ماند و سیاست ترور تدریجی علیه او اعمال شد.

در بیانیه حماس آمده است: از همه مبارزانی که ازسوی شیخ پرورش یافتند می خواهیم که به خونخواهی شهید و دیگر شهدای ملت ما به سمت نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست حمله ور شوند و به سوی آنها تیراندازی کنند و با بمب آنها را هدف قرار دهند.

گفتنی است که پیش از این منابع فلسطینی از شهادت مصطفی ابوعره در زندان رژیم صهیونیستی خبر داده و بیان کردند که شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی اخیراً شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت سلامتش از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود.

این رهبر حماس از سال ۱۹۹۰ بارها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بود و در مجموع ۱۲ سال از عمر خود را در زندان‌های این رژیم سپری کرد. وی یکی از تبعید شدگان به مرج الزهور بود و رژیم اشغالگر آخرین بار به رغم وخامت حالش او را به اسارت گرفته بود.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که این رهبر ارشد حماس و یکی از بنیانگذاران آن از زمان بازداشت در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض شکنجه و اهمال پزشکی قرار گرفته است.

همچنین باشگاه اسیر فلسطین ضمن مسئول دانستن اداره زندانهای رژیم صهیونیستی، خواستار تحقیق بین المللی درباره جنایاتی شد که رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی مرتکب می شود.

با شهادت این رهبر حماس، شمار اسرای فلسطینی که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت. البته این تنها آمار افرادی است که هویت آنها مشخص شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ