بانک اهداف یمنی‌ها در عملیات مشترک علیه رژیم صهیونیستی کدامند؟

اقتصاد ایران: روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی ضمن تشریح مرحله پنجم عملیات مشترک محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، جزئیات بانک اهداف این مرحله و حملات احتمالی یمنی‌ها را برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت که نیروهای مسلح صنعا در پنجمین مرحله از عملیات نظامی خود ضد رژیم صهیونیستی به عنوان جبهه پشتیبان ملت فلسطین در غزه که از می گذشته آغاز شده، دامنه فعالیت‌های نظامی و دریایی خود را تا دورترین نقاط سرزمین‌های اشغالی گسترش داده‌اند.

در همین رابطه منابع نظامی و سیاسی در صنعا به روزنامه الاخبار اعلام کردند که عملیات آینده یمنی‌ها انفرادی نخواهد بود، بلکه آنها خود را برای عملیاتی با همکاری چندین گروه مقاومت آماده می‌کنند که فشردگی این عملیات گسترده و مشترک تمامی خطوط دفاعی دشمن صهیونیستی را به تزلزل واخواهد داشت و محاصره آن را تشدید خواهد کرد.

در همین رابطه محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی عالی یمن در مطلبی در صفحه اجتماعی ایکس به نام «۵ یگان» اشاره کرده و زیر آن هشتک «محور الاقصی» را آورد. منابع نزدیک به انصارالله معتقدند که پنج یگان شامل کشورهای عضو محور مقاومت از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن است.

جزئیات دقیق از مرحله پنجم عملیاتی یمنی‌ها

بر اساس این گزارش، جزئیات مرحله پنجم عملیات یمنی‌ها کاملاً متفاوت از مراحل قبلی است و نیروهای صنعا تلاش دارند قواعد درگیری جدیدی را با استفاده از عنصر غافلگیری در مناطقی که در آن عملیات نکرده بودند، به اجرا بگذارند تا تاثیر بیشتری بر توانمندی‌های نظامی و دفاعی دشمن صهیونیستی داشته باشد، این حملات علاوه بر گسترش عملیات ضد کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌های مرتبط با این رژیم است.

غافلگیری در عرصه صنایع نظامی و وارد کردن تسلیحات جدید به عرصه میدانی یکی دیگر از ابعاد مرحله پنجم است. در همین رابطه محمد العاطفی وزیر دفاع یمن هشدار داد که یمن طی مرحله آینده به دشمن صهیونیستی ضربات شدیدتری وارد خواهد کرد و معادلات منطقه‌ای را به آن تحمیل می‌کند که تاکنون در سرزمین‌های اشغالی سابقه نداشته است.

بر اساس اعلام منابع نظامی مطلع، اتاق عملیات مشترک محور مقاومت در این رابطه تشکیل شده و می‌تواند اهداف استراتژیک را برای خود ترسیم کند. سلاح‌هایی که برای این مرحله آماده شده نیز پیشرفته و دوربرد است و بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی ساخته شده تا سامانه‌های دفاع موشکی قادر به رهگیری آن نباشند. این تسلیحات از قدرت بالای مانور و رادار گریزی برخوردار است. علاوه بر اینکه طرف‌های مذکور موشک‌های سریع و دقیق نیز در اختیار دارند که برخی از آنها در هدف قرار دادن اهداف حساس در عمق سرزمین‌های اشغالی به کار گرفته شده و رژیم صهیونیستی از رهگیری آن ناتوان بوده است.

حمله احتمالی به بنادر حیفا و اسدود و عسقلان

این منابع تاکید کردند که اهداف متعددی در این مرحله به بانک اهداف نیروهای یمنی اضافه شده و صنعا تصمیم قطعی خود را در خصوص این عملیات و ماهیت اهداف آن اتخاذ کرده و این علمیات به زودی اجرایی خواهد شد. بنابر اعلام این منابع، یمنی‌ها علاوه بر توسعه فعالیت‌های دریایی خود در مدیترانه و اقیانوس هند، دیگر بنادر سرزمین‌های اشغالی مانند بندر اشدود و بندر نفتی عسقلان را نیز به دایره اهداف خود اضافه می‌کنند و حملات علیه بندر حیفا را نیز در این مرحله گسترش خواهند داد.

میادین نفتی و گازی صهیونیست‌ها؛ اهداف مشروع مقاومت

بنا بر اعلام این منابع، میدان گازی لویتان در غرب حیفا و میدان تامار و میدان نفتی شمن در دریای مدیترانه و میدان نفتی زوها در بحر المیت از دیگر اهداف صهیونیستی موجود در بانک اهداف یمنی‌ها است. تاسیسات برقی اوروت رابین و روتنبرگ و اشکول و حیفا و دیگر انبارهای نفتی تل‌آویو نیز به عنوان اهدافی مشروع در این مرحله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ