علم و ادب قیمت انسان را در درگاه الهی بالا می‌برد

اقتصاد ایران: بندرعباس- یک سخنرانی مذهبی با بیان حدیثی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفت: علم و ادب قیمت انسان را در درگاه الهی بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عبداللهی پنجشنبه شب در مراسم عزاداری هیأت مکتب الحسین علیه السلام، اظهار کرد: طبق روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام قیمت و بهای مؤمن به علم و ادب است و علمی که در این روایت ملاک است علم دین است از این رو هم باید نسبت به یادگیری علوم دینی اهتمام داشته باشند.

وی افزود: ادبی که مرادِ روایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است ابعاد گسترده‌ای دارد و تعریف دقیق آن این است که ادب هر کاری بدون استثنا رعایت شود؛ به عنوان مثال نماز دارای آدابی است که اگر رعایت شود ارزش نماز را بالاتر می‌برد و رعایت این آداب یعنی رعایت ادب نماز که منجر قیمت پیدا کردن آدمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عبداللهی ادامه داد: کسب و کار، ازدواج، هیأت رفتن، زیارت، برخورد با همسایه، منبر رفتن و تمام امور زندگی آدابی دارد که رعایت کردن آن‌ها طبق روایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام منجر به افزایش قدر و قیمت انسان می‌شود.

این کارشناس علوم دینی دینی بیان کرد: رعایت آداب تمام امور با علم و معرفت ممکن می‌شود از این رو امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نخست بر علم تاکید دارند و پس از آن ادب را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که به حضرت ابولفضل علیه‌السلام و حضرت ام‌البنین سلام الله علیها ارزش پیدا کرده است به واسطه ادبی بود که در امور دنیا و آخرت به خرج دادند و به اسطوره ادب تبدیل شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ