آغاز پروازهای اربعین از ۲۲ مردادماه؛ فروش بلیت اتوبوس‌ از شنبه

اقتصاد ایران: عملیات پروازهای اربعین از ۲۲ مردادماه آغاز و تا پس‌از ایام صفر ادامه خواهد داشت؛ همچنین پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین امسال از(شنبه، ۶ مردادماه) آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌ای که گذشت رویدادهای مختلفی در حوزه راه و شهرسازی رخ داد که در ادامه به اهم این اخبار اشاره شده است.

تداوم هوای گرم و افزایش نسبی دمای هوا تا هفته آینده در تهران

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم و افزایش دمای هوا در استان تهران، گفت: ماندگاری هوای گرم در استان تهران همچنان تا روز یکشنبه (هفتم مردادماه) همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: از روز دوشنبه (هشتم مردادماه) تا پایان هفته به تدریج از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود اما این روند مبنی بر خنک شدن هوا نیست.

فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از شنبه آغاز می‌شود

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ۶ مردادماه پیش فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین آغاز می‌شود، گفت: پیش‌فروش بلیت‌ها به صورت اینترنتی خواهد بود و اگر ظرفیت مقصدی تکمیل شود، مسافران می‌توانند با ثبت نام در لیست انتظار بلیت، براساس الویت و تعداد زائرین، سرویس فوق‌العاده در مسیر مورد نظر مجدد دایر خواهد خواهد شد.

وی افزود: فروش بلیت اتوبوس برای پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه نیز از ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دهک‌های یک تا ۴ با ۱۰۰ میلیون تومان صاحب‌خانه می‌شوند

محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به اینکه نرم افزار جامع مدیریت دارایی‌ها می‌تواند شفافیت مالی را ایجاد کند، گفت: صندوق ملی مسکن یک نهاد نو پا در نظام ایران است که ظرفیت‌های بسیاری در راستای خانه‌دار کردن مردم دارد و نباید روزی باشد که مستأجران دغدغه خرید ملک داشته باشد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه تاکید کرد: صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان، منابع بانکی و تسهیلات دولتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد کرده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق ملی مسکن از دو سال گذشته تا به امروز بیش‌از ۲۰ همت را برای مسکن هزینه کرده و البته علاوه بر این نیز ۴۰۰ همت در بخش مسکن هزینه شده است، گفت: همچنین منابع قرض‌الحسنه این صندوق در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا متقاضی مسکن حمایتی دهک یک تا ۴ تنها با آورده ۱۰۰ میلیون تومانی صاحب‌خانه می‌شود.

پروازهای اربعین توسط ۱۶ شرکت هوایی انجام می‌شود

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از روز دوشنبه (۲۲ مردادماه) پروازهای اربعین حسینی به مقصد عراق آغاز می‌شود، گفت: ۸۰ درصد پروازهای اربعین از شهر فرودگاهی امام خمینی انجام می‌شود که در سال گذشته ۸۲ درصد زائرین از تهران مستقیم به عتبات عالیات پرواز داشتند و در بازه زمانی اربعین حدود ۳ هزار پرواز وظیفه‌ای برقرار شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه تاکید کرد: امسال هم آمادگی و امکانات برقراری ۴ هزار پرواز از فرودگاه امام در بازه زمانی اربعین وجود دارد؛ البته علاوه بر خدمات رسانی به زائرین حسینی، ۲۶ موکب فرهنگی به مناسبت عزای حسینی نیز در فرودگاه امام برپا خواهد شد.

به گفته چلندری؛ حدود ۱۴ شرکت هوایی داخلی و ۲ شرکت هوایی خارجی عملیات پروازهای اربعین را انجام خواهند داد.

ایران یک درجه گرم‌تر شد

احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، گفت: میانگین دمای هوا در ۳۰ استان کشور در تیرماه گرم‌تر از نرمال بوده و در این بین بیشترین افزایش دما به ترتیب در استان کرمان با ۲.۴، سیستان و بلوچستان ۲.۲ و هرمزگان و فارس ۱.۸ درجه سلسیوس ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در همین تهران برای تابستان‌ها نیاز به استفاده از کولر نبود اما اکنون به دلیل افزایش دمای جهانی، توسعه شهرها و فعالیت‌های انسانی و… هوای پایتخت گرم‌تر شده و افزایش دما یک موضوع جهانی است که با شدت و ضعف در تمامی مناطق زمین روی داده است.

کاهش قدرت خرید مسکن مستأجران

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه املاک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعیین سقف اجاره‌بها تأثیری در بازار مسکن نخواهد داشت، گفت: با اجرای این روش تنها کار قوه قضائیه افزایش پیدا می‌کند، زیرا قوانینی که در کشور وضع می‌شود باید بین آحاد جامعه قابلیت اجرا داشته باشد؛ به طور مثال اگر مالک و مستأجر بین خودشان توافق کنند، توافق آنها قطعاً مورد تأیید نیست و از سوی دیگر به توافق افراد نیز در زمینه مسکن خدشه وارد شده است.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به آمار تحولات مسکن بانک مرکزی، در خردادماه امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳٫۹ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰٫۶ درصد کاهش و ۱۴٫۱ درصد افزایش داشته است.

این مقام صنفی تصریح کرد: به هر مقداری که در قیمت مسکن تفاوت ایجاد شود، تأثیر چشمگیری در تعداد قراردادهای معامله شده، نخواهد داشت، زیرا قدرت خرید و درآمد خالص مردم نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده و عده زیادی از مستأجران از بازار خرید به بازار رهن و اجاره مسکن کوچ کرده‌اند.

قطار کانتینری ایران - چین مجدداً راه‌اندازی شد

قطار کانتینری ایران - چین و چین - ایران امروز (یکشنبه، ۳۱ تیرماه) طی مراسمی با حضور سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مجدداً راه‌اندازی شد.

گفتنی است که این قطار می‌تواند زمینه‌ها را برای افزایش تجارت ایران و چین فراهم کند و در عین حال سرعت سیر کالا را نیز بهبود ببخشد.

ترانزیت زغال‌سنگ روسیه به هند از طریق «راه‌آهن ایران»

سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: «برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن طی ۴٠ روز قبل ٧ رام قطار حاوی ٩۵٠٠ تن زغال‌سنگ (صادرات مستمر روسیه به هند) از مسیر ریلی ایران ترانزیت شد.»

وی همچنین نوشت: «با توجه به مقاله رئیس جمهوری منتخب و تاکید ایشان بر همکاری با همسایگان و همچنین چین و روسیه، ان‌شاءالله شاهد استمرار رشد ترانزیت کشور باشیم.»

قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص شد

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: قیمت بلیت پروازهای اربعین -برای بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور- مشخص شد و بر این اساس قیمت بلیت اربعین از مبدا تهران برای مسیر رفت و برگشت ۱۰ میلیون تومان و از مبدا استان خراسان رضوی نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است.

محمدی بخش تصریح کرد: عملیات پروازی اربعین از ۲۱ فرودگاه کشور انجام می‌شود و قیمت بلیت در سایر فرودگاه بر مبنای همین نرخ است.

نقش «ایران» در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب

سرویس مطبوعاتی وزارت حمل‌ونقل قزاقستان گزارش کرد روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان نقشه راه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب (INSTC) طی سال‌های ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ را امضا کردند.

در این گزارش آمده است اجرای این سند امکان افزایش توان عملیاتی کریدور را به ۱۵ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۲۷ و به ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ می‌رساند.

وزیر حمل‌ونقل قزاقستان اظهار کرده این کشور قصد دارد به مشارکت فعال خود در توسعه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب ادامه دهد که بالاترین پتانسیل رشد جریان محموله را تا سال ۲۰۳۰ دارد و به نظر می‌رسد امن‌ترین در کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت به اقیانوس هند است، بنابراین لازم است عملیات اجرایی نقشه راه امضا شده در زمینه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب از قلمرو قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و ایران آغاز شود.

بذرپاش: ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی نقش حائز اهمیت مسکن را در سبد خانوار برعهده دارد و طبق آمار طی سال‌های گذشته شاهد کاهش تولید مسکن بودیم و زمانیکه تولید مسکن کاهش پیدا می‌کند این کاهش در تورم خودنمایی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ درصد بوده که این عدد جز اعداد کم سابقه است؛ این عدد در ابتدای دولت سیزدهم منفی بوده که در مقایسه این دو عدد به خوبی گویای تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم به اتمام رسید و تحویل مردم شد؛ همچنین ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع مولدسازی برای اتمام مسکن‌های مهر تأمین کردیم و بزرگترین پروژه مولدسازی ایران در اتمام واحدهای مسکن مهر رخ داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ