تقویت و تشدید اقدامات قضایی و مرزبانی برای ارتقای امنیت مرزها

اقتصاد ایران: ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از تقویت و تشدید اقدامات قضایی و مرزبانی برای ارتقای امنیت مرزها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر پنجشنبه در جلسه کمیته راهبردی و نشست تخصصی و هم اندیشی در خصوص موضوعات مرزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان دروازه تأمین امنیت عمق کشور است و نتیجه اقدامات آن امنیت و آرامش کشور را به ارمغان می‌آورد، اظهار کرد: امنیتی که در استان و کشور حاکم است به دستان باکفایت قضات شجاع، پاکدست و دلسوز و از خودگذشتگی‌های مرزبانان غیور و در سایه تعاملات و همکاری‌ها بین این مجموعه‌ها حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در استان در تولید و حفظ امنیت افزود: زحمات و تلاش‌های همه عزیزان در تولید و حفظ امنیت مورد توجه مقام معظم رهبری است و این امر باعث می‌شود که اقداماتی که در این راستا صورت می‌گیرد ویژه باشد.

عتباتی در ادامه تاکید کرد: نباید با افرادی که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد مماشات کرد و همه با جدیت کارها را پیش ببرند و یقیناً حمایت‌های دستگاه قضائی همراه مرزبانان است و از اقدامات آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: باید همکاری‌های قضائی و مرزبانی برای ارتقای امنیت مرزها تقویت و با ضد انقلاب و قاچاقچیان سلاح و گروگان گیران اتباع خارجه مقابله جدی و بازدارنده صورت گیرد.

عتباتی به دادستان‌ها و قضات حوزه‌های قضائی استان دستور داد که حتماً همکاری کامل را با مجموعه مرزبانی داشته و با دستورات قضائی و ورودی‌های به موقع و با قرارهای بازدارنده در راستای تولید امنیت تلاش کنند و نسبت به محکومینی که امنیت را به مخاطره انداخته اند در مرخصی و ارفاق قانونی حداکثر سختگیری را داشته و همچنین پرونده‌های مهم در این حوزه را به کمیته مشورتی پرونده‌های مهم منعکس کنند تا خروجی کار خروجی مطمئن برای امنیت مردم کشور باشد.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز با اشاره به امنیت موجود در استان گفت: شاهد امنیتی پایدار در استان با تعاملات سنجیده، پخته و عالمانه بین مجموعه دادگستری و مرزبانی و تمامی نهادهای دخیل در امر امنیت هستیم که نتیجه آن تأمین امنیت جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امنیت پدیده‌ای است که با گفتمان حاصل نمی‌شود بلکه حاصل زحمات شبانه روزی است، خصوصاً در استان آذربایجان غربی با نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک، کار سخت و دشوار است و همت مضاعف را می‌طلبد.

سردار احمدی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش بی بدیلی در ایجاد امنیت و آسایش مردم ایفا می‌کند گفت که با همکاری و همیاری خوبی که بین مجموعه‌های دستگاه قضائی و مرزبانی استان وجود دارد توفیقات بسیار خوبی در تأمین، حفظ و ارتقای امنیت استان و عمق کشور ایجاد شده است که جای تقدیر از ریاست محترم دادگستری استان و مسئولان قضائی دارد.

در ادامه، مشکلات و مواردی که می‌بایست در تأمین امنیت مرزهای استان مورد توجه قرار گیرد مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر تصمیماتی در قالب مصوبات به تصویب رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ