۱۲۲ میلیارد تومان زکات در آذربایجان غربی ثبت شد

اقتصاد ایران: مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) از ثبت ۱۲۲ میلیارد تومان زکات طی سال گذشته در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت حسن الاسلام هرمز پنجشنبه شب در برنامه منظر سیمای مرکز آذربایجان غربی در خصوص تعریف و اهمیت زکات و جایگاه مهم آن اظهار کرد: بحث زکات در قرآن کریم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در روایت متعددی از آن یاد شده است. وی گفت: زکات در اسلام یکی از احکام واجبی است که باید بر اساس شرایطی، بخشی از اموال معین شده به افراد نیازمند و امور عمومی اجتماعی پرداخته شود. وی افزود: افرادی که زکات پرداخت می‌کنند، مال خود را از بلایا حفظ می‌کنند و روح و معنویت خود را رشد می‌دهند. حجت‌الاسلام هرمز ادامه داد: این امر مهم الهی از اهمیت زیادی برخوردار است و مظهر مشارکت اجتماعی و همدلی در جامعه و آحاد مختلف مردم را به همراه دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) به موارد نُه گانه زکات اشاره کرد و افزود: موارد نه گانه زکات، شامل: گندم، جو، خرما، کشمش، طلا و نقره، شتر، گاو و گوسفند است. وی به جمع‌آوری زکات نیز اشاره و عنوان کرد: برای جمع آوری زکات، شورای زکات مرکزی با تعامل دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده که می‌توان گفت این شورا، قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور است. وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در دبیرخانه زکات ثبت شده است که ۹۰ درصد این میزان صرف امور محرومین شده و ۱۰ درصد آن نیز صرف پروژه‌های عمرانی عام المنفعه شده است.

حجت‌الاسلام هرمز گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان زکات در دبیرخانه شورای زکات آذربایجان غربی ثبت شده که از این میزان تنها ۴ میلیارد تومان آن به حساب کمیته امداد وارد شده و مابقی آن صرف مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها شده است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ