مرصاد مملو از امدادهای غیبی بود/ حرکت به میدان حماسه با عنایت خدا

اقتصاد ایران: شاهرود- روایتگر دفاع مقدس، از امداد های غیبی که رزمندگان را به سمت مرصاد هدایت کرد خبر داد و گفت: خدا به گونه ای صحنه را چید که رزمندگان استان سمنان در مقابل نیروهای منافقین قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عباسی شامگاه پنجشنبه در یادواره ۵۹ شهید عملیات مرصاد استان سمنان در گلزار شهدای شاهرود ضمن اشاره به روزهای قبل از عملیات و در شهر شاهرود بیان کرد: بعد از پیام تاریخی ۳۱ تیرماه ۶۷ امام خمینی (ره) خطاب به رزمندگان و سپاهیان خبر به بچه‌های با صفای شاهرودی می‌رسد و در شهرک‌ها و خیابان‌ها فریاد هل من ناصر ینصرنی ولی خدا را به گوش مردم می‌رسانند آن هم زمانی که کسی نمی‌داند قرار است منافقین بیایند در آن زمان است که خیل عظیمی از مردم در مسجد غربای شاهرود گرد هم می‌آیند.

وی با بیان اینکه مقرر می‌شود که رزمندگان شاهرودی شبانه حرکت کنند اما معجزات الهی به گونه‌ای رقم می‌خورد که رفتن به فردا صبح موکول می‌شود، افزود: رزمندگان شاهرودی صبح به سمت دزفول حرکت می‌کنند زیرا مقر قائمیه بچه‌های استان در این منطقه قرار داشت تا گردان سید الشهدا شاهرود که یک ماه قبل در ارتفاعات غرب در برابر دشمن سینه سپر کرده، با همه خستگی بازهم در شاهرود نمی‌ماند زیرا پیام ولی خدا آمده بود و برخی شأن مانند شهید مسلم اشرفی حتی فرصت نکردند از خانواده خداحافظی کنند.

رزمندگان می آیند

کارشناس مسائل دفاع مقدس و روایتگر ایام فخر و افتخار با بیان اینکه ولایتمداری بچه‌های شاهرود این‌طور بود که حتی معطل خداحافظی نشدند، تاکید کرد: در مرصاد تمام دنیا با تمام تجهیزات مدرن ایستاده بود و در این سمت عده‌ای کارگر مستضعف حضور داشتند و پیام مرصاد این است که اگر دین خدا را یاری کنید توسط همین مردم، کارگران، مستضعفان رقم خواهد خورد.

عباسی با بیان اینکه عده‌ای مستضعف با دست خالی با کلاشنیکوف در برابر تانک‌های کاسکاول برزیلی مدرن، خودروهای جنگ شهری و تسخیر شهرها و ضد هوایی و ۱۰۶ میلیمتری و … ایستادگی کردند، تاکید داشت: رزمندگان شاهرودی به سمت دزفول حرکت می‌کنند و گردان امام رضا (ع) سمنان نیز به آنها می‌پیوندند و مرحوم مهدوی نژاد فرمانده عملیات به دلش الهام می‌شود که نیروها در این گرما به دزفول نروند! نرسیده به تهران دستور می‌دهد که نیروها در کرمانشاه استقرار پیدا کنند این یکی از مهمترین عنایات الهی در مرصاد است که در آن لحظه به قلب فرمانده عملیات نفوذ کرد.

وی با بیان اینکه مقری به نام صادقین وجود داشت که بین کرمانشاه و اسلام آباد بود و این در زمانی است که هنوز کسی نمی‌داند که قرار است منافقین دقیقاً از همین منطقه نفوذ کنند و این تدبیر الهی بود، افزود: بچه‌های رزمنده شاهرود فقط دو سال قبل آن مقر را گرفته بودند اما دقیقاً نزدیک‌ترین نقطه به میدان حماسه مرصاد می‌شود!

حضور اتفاقی گردان‌ها

این محقق دفاع مقدس و نویسنده کتاب پهلوان اکبر با بیان اینکه دومین امداد غیبی حضور اتفاقی گردان قمر بنی‌هاشم (ع) دامغان در مقرّ بود، تاکید کرد: این گردان در ارتفاعات ملخ خور حضور داشت و بعد از اتمام مأموریت در انتظار ترخیصی و بازگشت به دامغان بود حتی نفرات گردان دیگری به فرماندهی اکبر ابوالقاسمی نیز در آنجا حضور می‌یابند تا جایگزین گردان قمر بنی‌هاشم (ع) شود و حتی رزمندگان این گردان لباس‌های نظامی شأن را نیز درآورده و آماده حرکت بودند.

عباسی با بیان اینکه لطف خدا به دلیل فقدان فرماندهی که این گردان را مرخص کند، گردان قمر بنی‌هاشم (ع) سه چهار روز در مقر می‌ماند تا بچه‌های استان سمنان می‌رسند، تاکید کرد: نیروها اینجا با امداد غیبی از سراسر استان سمنان در صورتی که هیچ برنامه‌ای نیز از قبل نبود، گرد هم آمدند!

وی با بیان اینکه به این ترتیب نیروهای عملیات مرصاد تأمین می‌شود، افزود: سابقه نداشته که از زمان تأسیس تیپ ۱۲ قائم (عج) ۱۲۰ نیروی اطلاعات عملیات یک جا جمع شوند اما چند روز قبل فرمانده اطلاعات عملیات اعلام می‌کند حالا که قطع نامه پذیرفته شده همه دور هم جمع شویم و دیدار کنیم و حتی فرماندهان تیپ بی خبر از همدیگر سر می‌رسند! یکی از غرب یکی از جنوب یکی از سمنان و یکی کرمانشاه می‌آید و در نتیجه کادر راهبری عملیات هم تأمین می‌شود.

مهماتی که خدا می‌رساند

این روایتگر دفاع مقدس با بیان اینکه امداد دیگر الهی این است که مهمات مرصاد هم تأمین می‌شود، تاکید کرد: چند روز قبل شادی نسب فرمانده تسلیحات تماسی با مقر قائمه دزفول می‌گیرد و تقاضا می‌کند که چند کامیون مهمات فله‌ای که از جبهه‌ها جمع‌آوری شده را برای مقر صادقین بفرستند تا بخشی برای مانورهای نظامی و بخشی هم برای جبهه غرب بماند آن هم به صورت اتفاقی!

عباسی با بیان اینکه چهار کامیون مهمات آک بند به صادقین می‌رسد و وقتی مسئول تسلیحات مطلع می‌شود تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که ما مهمات فله می‌خواستیم اینها همگی آک بند است، تاکید کرد: با این امداد غیبی، مهمات یک نبرد جانانه نیز سر می‌رسد و حماسه دزفول با شیربچه های رزمنده رقم می‌خورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ