همه چاه‌های کشاورزی شهرستان خاتم به کنتور هوشمند آب و برق مجهزند

اقتصاد ایران: یزد- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از تجهیز همه چاه های کشاورزی شهرستان خاتم به کنتور هوشمند آب و برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، جواد محجوبی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم که در راستای رویداد آبی این شهرستان و با رویکرد مدیریت مصرف آب برگزار شد، گفت: ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۸۴.۶ درصد از چاه‌های صنعتی این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شدند.

وی افزود: در مجموع تاکنون بر روی ۳۰۳ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در شهرستان خاتم کنتور هوشمند نصب شده است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود: در دشت‌های ممنوعه هرات و ممنوعه بحرانی چاهک – شهریاری سالیانه به طور متوسط ۴۷ و ۹۲ سانتیمتر افت سطح آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجموع بیش از ۸۷ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی شهرستان برداشت می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۹۴ درصد از مصرف آب در شهرستان در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: ۷۰ میلیون و ۳۲۰ هزار متر مکعب آن از طریق چاه‌های کشاورزی، ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار متر مکعب از طریق چشمه‌ها و ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار متر مکعب از قنات‌ها برداشت می‌شود.

لایروبی و مرمت قنات‌ها و رودخانه‌ها

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: همچنین یک میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب از طریق چاه‌های صنعت و خدمات و ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار متر مکعب آب از طریق چاه‌های شرب برداشت می‌شود.

وی به لایروبی و مرمت رودخانه‌ها و بندهای این شهرستان اشاره و ابراز کرد: در سال گذشته لایروبی و ترمیم و بهسازی سرریز بند بوروئیه و ترمیم و بهسازی آبگیر و دستک ورودی بند ۲ هرات انجام شده است.

محجوبی از دیگر اقدامات به نصب دریچه فلزی ورودی بند ۲ هرات، لایروبی بند ۱ هرات و لایروبی رودخانه‌های بخش چاهک به طول ۲ هزار و ۶۱۱ متر اشاره کرد

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست مهدی حیدری رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ