ایلان ماسک تاریخ رونمایی تاکسی‌های رباتیک تسلا را اعلام کرد

اقتصاد ایران: ایلان ماسک از زمان رونمایی پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی تاکسی روباتیک تسلا پرده برداشت.

ایلان ماسک اعلام کرد که در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) از نمونه‌ی اولیه‌ی تاکسی رباتیک مخصوص تسلا رونمایی خواهد کرد. این درحالی است که پیش‌از این قرار بود این رونمایی در تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) انجام شود.

به گزارش TechCrunch، اظهارات جدیدی که در تماس تلفنی مربوط‌به درآمدهای سه ماهه دوم تسلا در روز سه‌شنبه بیان شد، تا حد زیادی گزارش اولیه بلومبرگ درباره‌ی تاخیر در رونمایی از این خودرو را تایید می‌کند. ظاهراً دلیل این تاخیر، تمایل ماسک به بازطراحی برخی از عناصر نمونه اولیه است. ایلان ماسک اوایل این ماه تایید کرد که خواستار تغییرات مهمی در طراحی قسمت جلویی خودرو بوده است.

تسلا درحال‌حاضر تمرکز اصلی خود را روی توسعه‌ی تاکسی‌های رباتیک و نرم‌افزار خودران کامل گذاشته است. اما این شرکت با چالش کاهش سود و فروش خودروهای برقی روبه‌رو است.

با وجود سرمایه‌گذاری عظیم روی هوش مصنوعی و اخراج گسترده‌ی کارکنان، تسلا هنوز نتوانسته است به‌طور کامل به اهداف خود در زمینه‌ی خودروهای خودران دست یابد.

ایلان ماسک تأکید کرده است که تمام این مسائل در مقایسه با اهمیت قابلیت انجام کارها به‌صورت خودکار، حاشیه‌ای هستند. به گفته‌ی او، ارزش بلندمدت تسلا تنها در این قابلیت نهفته است. این موضوع شامل تلاش‌های تسلا در ساخت ربات انسان‌نمای Optimus نیز می‌شود که اخیرا با تأخیر مواجه شده است.

ایلان ماسک سعی کرده است توجه سرمایه‌گذاران را به رویداد ۱۹ مهر جلب کند. اطلاعات زیادی درباره آنچه تسلا به نمایش خواهد گذاشت، منتشر نشده است، اما تصویر کوچکی از یک نمونه‌ی اولیه‌ی تاکسی رباتیک در کتاب بیوگرافی ایلان ماسک نوشته‌ی والتر ایزاکسون در سال ۲۰۲۳، وجود دارد.

طرح روبوتاکسی تسلا / تاکسی روباتیک تسلا منتشر شده دربیوگرافی ایلان ماسک
طرح تاکسی روباتیک تسلا
AJtourville

طبق اظهارات ایلان ماسک سیستم ارائه‌ی تاکسی خودران به مردم توسط برنامه‌ی تسلا صورت می‌گیرد و عملکردی همچون اوبر و لیفت دارد. او همچنین ادعا کرد پس از اینکه نرم‌افزار خودران کامل تسلا به اندازه‌ای پیشرفت کند که بتواند هرنوع رانندگی‌‌ را انجام دهد، مالکان تسلا خواهند توانست خودروهای خود را در شبکه‌ی اشتراکی قرار دهند. اما ظاهراً این شرکت هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله‌ی زیادی دارد.

مقالات مرتبط
  • سقوط آزاد سود خالص تسلا در فصل دوم ۲۰۲۴؛ رشد ۲درصدی درآمد
  • ایلان ماسک: ربات‌های انسان‌نمای تسلا سال آینده به‌صورت داخلی استفاده خواهند شد
  • ماسک از تولید انبوه روبوتاکسی تسلا تا سال ۲۰۲۴ خبر داد

ماسک در پاسخ به این سوال که تسلا چه زمانی می‌تواند اولین خودرو تاکسی رباتیک بدون نیاز به نظارت را ارائه دهد، گفت که معتقد است این کار تا پایان سال جاری امکان‌‌پذیر خواهد بود اما ممکن است در سال ۲۰۲۵ محقق شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ