یکپارچگی و توسعه تشیع را مرهون خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی هستیم

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری یکپارچگی ایران همراه با توسعه مذهب تشیع خدمت ماندگاری است که خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهارم مرداد سالروز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و روز اردبیل، اظهار کرد: این عارف نامی و پرآوازه ایران زمین که از منطقه کلخوران اردبیل به پا خاسته خواستگاه تفکر ناب شیعی و سرآغاز وحدت و همبستگی ملی بر محوریت تشیع بوده که امروز نتایج آن را در توسعه و پیشرفت ایران با عظمت شاهد و ناظر هستیم.

وی تصریح کرد: خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی و علمای عصر صفویه تلاش و مجاهدتی بی‌نظیر انجام دادند تا در برهه حساس تاریخی ایران چون نگینی با عظمت بر تارک جهان بدرخشد و در کنار حفظ وحدت و همگرایی، بر توسعه تشیع تاکید کرده و توانسته‌اند جلوه‌های زیبایی از این حرکت را به نمایش بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در دیدار اخیر مسئولان و اهالی استان با مقام معظم رهبری، معظم‌اله بر این ۲ جایگاه پر عظمت حفظ یکپارچگی و توسعه تشیع به همت و درایت خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی تاکید کردند که ضرورت دارد چهار مرداد سالروز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی گرامی داشته شده و ابعاد مختلفی از این مجاهدت خاموش اما تاریخی آنها برای نسل‌های آینده بازگو شود.

رجبی افزود: علاوه بر کتب تاریخی باید به صورت مستمر، دائمی و از طریق دبیرخانه بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و روز اردبیل این مجاهدت‌ها تبیین شده تا نسل آینده ما بیشتر و بهتر با عظمت تاریخی عصر صفوی و خدمات این خاندان با ارزش اطلاع و آگاهی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در چهار مردادماه در استان اردبیل برگزار می‌شد، امسال به دلایل مختلف چندان اهمیتی به بزرگداشت چهار مرداد روز اردبیل و بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی داده نشده و شاهد اجرایی نشدن بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های برگزار شده در سال‌های گذشته و تداوم آنها نبودیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ