میعادگاه‌های نماز جمعه مدرسه تربیتی فاخر است

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: میعادگاه‌های نماز جمعه در قالب مصلی‌ها و فضاهای معنوی، مدرسه تربیتی فاخری است که نسل آینده باید در آن تعالی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه با حضور در منزل سه خادم نماز جمعه در اردبیل، اظهار کرد: نماز جمعه و حضور در آن دارای ارزش و اهمیت خاصی است و ضرورت دارد خانواده‌ها به صورت جمعی و همراه با فرزندانشان در قلب شهر و پاتوق‌های فرهنگی حضور پیدا کرده و مصلی‌ها را مملو از حضوری باشکوه و برنامه‌های معنوی، فرهنگی و ارزشی کنند.

وی تصریح کرد: مصلی‌ها فقط برای برگزاری نمازهای جمعه آن هم در طول هفته یک ساعت طراحی و ساخته نشده اند، بلکه میعادگاه‌های نماز جمعه باید محل حضور آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و تربیتی باشد تا ما بتوانیم از ظرفیت این فضاها برای پیشرفت و توسعه جامعه در ابعاد مختلف استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نماز جمعه را دارای آثار ارزشمند و پر از خیر و برکت توصیف کرد و گفت: برای این خیر و برکت خادمانی شایسته و نجیب در طول سال زحمت و مجاهدت کردند که جا دارد از این زحمات و تلاش‌ها قدردانی کنیم.

آیت‌الله عاملی افزود: در هفته موسوم به آئین‌های بزرگداشت نماز جمعه تلاش خواهیم کرد تا با حضور در منزل خادمان نماز جمعه قدردان زحمات آنها باشیم که در گام نخست با حضور در منزل آقایان روشنی، حجت‌الاسلام مقدسی و بشارتی سعی کردیم تا قدردان تلاش‌های این مرحومان در طول برگزاری نماز جمعه باشیم و قطعاً این تجلیل‌ها و تکریم‌ها از خادمان میعادگاه‌های نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قرآن کریم یک سوره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه اختصاص یافته و به همه توصیه شده در کنار تجارت و گردش، ساعت خاصی را از روز جمعه به برپایی نماز اختصاص دهند چرا که خیر و برکت و رزق و روزی خداوند در برپایی این نماز و اقامه آن است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: باید مؤمنان در این روز فرصت حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه را پیدا کرده و با اتحاد و همدلی و همراه با خیر و برکت در نماز جمعه حاضر شده سپس به کارهای روزانه خود مشغول شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار از خانواده‌های خادمان نماز جمعه مرحومان روشنی، مقدسی و بشارتی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و برای روح با عظمت آنها طلب مغفرت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ