اروپا نگران از میزبانی تیم‌های ورزشی رژیم صهیونیستی

اقتصاد ایران: فدراسیون فوتبال بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل عدم پذیرش میزبانی این دیدار از سوی شهرهای این کشور، مجبور است مسابقه خود را با نماینده رژیم اشغالگر قدس با موافقت یوفا در مجارستان میزبانی کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی 10 ماه گذشته موج جدیدی از احساسات ضد اسرائیلی را در جهان شکل داده است. این موج در اروپا و آمریکای شمالی نیز ظهور و بروز زیادی پیدا کرده و اکنون در آستانه برگزاری دور جدید مسابقات فوتبال «لیگ ملت های اروپا»، نگرانی‌هایی را برای میزبانان تیم فوتبال رژیم اشغالگر قدس برانگیخته است. 

در همین راستا فدراسیون فوتبال بلژیک- که باید در این مرحله با تیم رژیم صهیونیستی روبرو شود- در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل عدم پذیرش میزبانی این دیدار از سوی شهرهای این کشور، مجبور است این مسابقه را با موافقت یوفا در مجارستان میزبانی کند. در بیانیه فدراسیون فوتبال بلژیک آمده است: مقامات بروکسل به ما اطلاع دادند که برگزاری مسابقه با اسرائیل در استادیوم «کینگ بودوین» غیر ممکن است. پس از آن برای چند شهر که دارای استادیوم مطابق با استانداردهای یوفا هستند نامه ارسال شد؛ اما شهرداران این شهرها نیز اعلام کردند به دلایل امنیتی نمی توانند مجوز برگزاری این مسابقه را صادر کنند. در نهایت تیم ملی بلژیک، با موافقت یوفا، جمعه 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403) در مجارستان میزبان تیم فوتبال رژیم صهیونیستی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فدراسیون فوتبال بلژیک , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) , قاره اروپا ,

 لیگ ملت های اروپا 

لیگ ملت های اروپا، مسابقاتی دوره ای است که فدراسیون فوتبال اروپا، آن را جایگزین مسابقات دوستانه کرده است. در این مسابقات، تیم‌های فوتبال 54 کشور اروپایی در 4 دسته به رقابت با هم می‌پردازند. سال 2024- 2025 میلادی این مسابقات برای چهارمین دوره در حال برگزاری است. پرتقال، فرانسه و اسپانیا، قهرمانان 3 دوره گذشته این رقابت ها هستند. رژیم صهیونیستی در هر 4 دوره مسابقات این لیگ حضور داشته است. در این دوره، مسابقه رفت این تیم با تیم ملی بلژیک در مارس 2024 (اسفند 1402) برگزار شد. اما حال برگزاری مسابقه برگشت آن با مشکل مواجه شده است.

 

 عدم تأمین امنیت 

آنچه از سوی شهرهای مختلف کشور بلژیک به عنوان دلیل ناتوانی از برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم رژیم صهیونیستی و تیم ملی مردان بلژیک مطرح شده، عدم تأمین امنیت در حین برگزاری دیدار است. بیانیه فدراسیون فوتبال بلژیک حکایت از آن دارد که شهرداران شهرهایی که ورزشگاه های آنها از استانداردهای مورد نظر یوفا برخوردار است اعلام کرده اند امکان تأمین امنیت لازم برای برگزاری این مسابقه را ندارند.

علاوه بر نگرانی‌های معمول امنیتی در غرب، این نگرانی وجود دارد که شعارهای ضد صهیونیستی در ورزشگاه، تیم فوتبال رژیم صهیونیستی و برگزار کنندگان مسابقه را با مشکل مواجه کند. تشدید شعارها حتی ممکن است به واکنش های شدیدتر مثل پرتاب اشیاء به سمت زمین نیز ختم شود؛ احتمالی که در حال حاضر با جریحه دار شدن احساسات افکار عمومی غرب در پی جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، امری دور ازذهن به نظر نمی رسد. جدا از اینکه این واکنش ها می تواند استمرار یافته، به داخل شهرها و دانشگاه ها کشیده شود.

 

 انتقال مسابقه به مجارستان 

انتقال مسابقه تیم های بلژیک و رژیم اشغالگر قدس به مجارستان با وجود تمام امکاناتی که بلژیک در اختیار دارد، یک معنای دیگر هم با خود به همراه دارد و آن اینکه نه تنها در بلژیک همراهی با رژیم صهیونیستی وجود ندارد بلکه رویکرد افکار عمومی به قدری علیه این رژیم است که به مقامات بلژیکی این جرأت را نمی دهد که برای برگزاری یک مسابقه فوتبال ملی، رژیم صهیونیستی را میزبانی کنند.

اکنون مقامات بلژیک حاضر شده اند تا بازی در خانه را با بازی در یک کشور ثالث عوض کنند تا شاید بدین شکل برای میزبانی بازیکنان رژیم اشغالگر قدس در آستانه یک بحران قرار نگیرند؛ آن هم در زمانی که به دلیل استمرار جنگ در نوار غزه  در دهمین ماه و توسعه آن به منطقه و استمرار جنایت های رژیم صهیونیستی، به وجود آمدن یک بحران می تواند پایان مشخص و نزدیکی نداشته باشد.

 

 

 تنگ تر شدن جای صهیونیست ها در اروپا

مجموعه داده های فوق حکایت از آن دارند که صهیونیست ها در تاریخ اروپا از چهره ای منفور برخوردار بوده اند، اما حتی در روزگار جاری نیز با وجود تمام تبلیغات رسانه ای و حمایت های آمریکا از جنایات اشغالگران صهیونیست، آنها منفورتر از قبل شده اند و جای آنها حتی در اروپا نیز تنگ تر از گذشته شده است.

تظاهرات مردمی و دانشگاهی برای قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی و ابراز نارضایتی از حمایت و پشتیبانی از صهیونیست ها با پول مالیات جوامع غربی، یکی از بحران های جدی پیش روی کشورهای اروپایی است. این بدان معنا است که صهیونیست ها حالا دیگر در افکار عمومی اروپا هم جایی ندارند و مردم اروپا، حاکمیت های سیاسی خود را وادار به دوری از این رژیم می کنند؛ مسئله ای که طی روزهای آینده در المپیک پاریس خود را بیشتر و بهتر نیز نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ