بدون توسل و توجه به اراده الهی هیچ کاری درست پیش نمی‌رود

اقتصاد ایران: شیراز - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: گاه ما تلاش‌ می‌کنیم اما ناکام می‌ماند و اینجا کوتاهی از ما است زیرا به صاحب همه چیز کم توجه یا بی‌توجه بوده‌ایم و به تقدیر و اراده الهی متوسل نشده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام بعد از ظهر پنجشنبه در افتتاح مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در ابتدا به نقل قول شیخ حسین انصاریان از زبان شهید مطهری اشاره و اظهار کرد: ایشان گفته بودند با پیروزی انقلاب ما نیروی انسانی برای اداره کشور نداریم؛ یعنی شهید مطهری در اول انقلاب به مشکل نیروی انسانی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مهم‌ترین اسباب بزرگی و ابزار مدیریت که حافظ نیز در اشعارش به آن اشاره کرده که باید آن را آماده کنیم نیروی انسانی است ولی اینجا یک ضعف بسیار زیادی داشتیم؛ البته نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم انقلاب بایستد تا نیرو تربیت کنیم بلکه انقلاب در مسیر خود جلو می‌رود و ما باید نیازهای خود را شناسایی کنیم و زود درصدد جبران ضعف‌ها و رفع نیازها باشیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: به لطف خدا حرکت به سمت تربیت نیروی انسانی کارآمد به شکل‌های مختلفی انجام شده و شاید یکی از منضبط‌ترین حرکت‌ها که به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفته همین مدرسه حکمرانی است و در این کار مبارک همه باید کمک بدهیم تا به جای مناسب و نتیجه خوبی برسد و بتوانیم در آینده بیش از حال مطمئن به داشتن نیروهای مناسب باشیم.

وی افزود: نکته بعدی نیز در خصوص مسئله توسل به حضرت حق است و بنده چندین بار به داستان حضرت سلیمان اشاره کرده‌ام که برای کاری برنامه‌ریزی کرد اما خدای متعال فرمود که نمی‌شود و به نتیجه نرسید. پیامبر خدا برنامه‌ریزی می‌کند و نمی‌شود زیرا فقط برنامه‌ریزی کافی نیست و اگر خدا نخواهد هر کاری کنیم به نتیجه نمی‌رسیم و در ضمن در تمام برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌ها ما باید مرتب توسلمان به حضرت حق باشد و بخواهیم که برای ما مقدر کند وگرنه ممکن است تلاش بدون ارتباط با آن ساحت نتیجه آن‌چنانی به بار نیاورد.

امام جمعه شیراز افزود: این مسئله‌ای است که بنده در خطبه‌های نماز جمعه بارها تکرار می‌کنم ولی متأسفانه هیچ رسانه‌ای هم این پیام را منتقل نمی‌کند؛ ما می‌خواهیم فرهنگ این مساله در جامعه جا بیفتد که هر کاری می‌کنیم باید با توجه به این باشد که عنایت حضرت حق شامل ما شود وگرنه دچار مشکل می‌شویم و این موضوع در آموزش‌های مدرسه حکمرانی هم باید به نوعی به خود مدیران این پیام الهی و دینی منتقل شود تا برکتش را خدا بدهد و تقدیرش را خدا به سرانجام برساند و اگر ما این زمینه را از خدا نخواهیم که برایمان مقدر بفرماید؛ ممکن است که طلب روزی ننهاده کرده باشیم.

وی در پایان گفت: ما دوست داریم مقدمه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم و اگر این نوع نگاه از ما سلب شود ممکن است تلاش‌هایی داشته باشیم که ناکام بماند و اینجا کوتاهی از خودمان خواهد بود زیرا توجه به صاحب همه چیزها نداشتیم و یا کم توجه بوده‌ایم و در مقابل خداوند نیز به اندازه‌ای که لیاقتمان شود به ما بهره نمی‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ