فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی قم به بهره‌برداری رسید

اقتصاد ایران: قم- مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم از بهره‌برداری فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و واگذاری زمین ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ مهر، محمدرضا مهاجری در گفت وگویی بیان کرد: فاز نخست این نیروگاه شامل ۱۸۰ کیلووات به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود بقیه توان این نیروگاه نیز به زودی تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل و بهره‌برداری کامل از این نیروگاه، امکان عرضه انرژی تولیدی در بورس سبز برای سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.

مهاجری همچنین بیان کرد: در صورت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در زمین‌های شخصی، شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های خورشیدی تا توان ۳ مگاوات، امکان انعقاد قرارداد تضمینی با سازمان ساتبا به ازای تولید هر کیلووات ساعت به قیمت پایه ۲۲۰۰۰ ریال فراهم بوده و علاوه بر آن، امکان عرضه انرژی در بورس سبز و بهره‌مندی از مزایای معافیت از مدیریت بار و دیگر مزایا نیز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: این نیروگاه‌ از انرژی خورشید برای تولید برق استفاده می‌کنند، که یک منبع بی‌پایان و پاک انرژی محسوب می‌شود.آنها با تبدیل انرژی خورشید به برق از طریق پنل‌های خورشیدی، نه تنها به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کنند، بلکه آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهند.

مهاجری در پایان افزود: مزیت‌های اصلی استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی شامل کاهش هزینه‌های برق در طولانی مدت، عدم تولید آلودگی، استفاده از منبعی بی‌پایان و پایدار از انرژی و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف جامعه است.

وی ابراز کرد: ظرفیت نامی نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم بیش از ۱۸ هزار کیلووات است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ