سیره شیرزنان کربلا موضوع پایان نامه های دانشجویی قرار گیرد

اقتصاد ایران: اردبیل - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سیره شیرزنان کربلا و تاثیر حضور بانوان در دفاع از نهضت حسینی باید به عنوان موضوع پایان نامه‌های بانوان طلبه در مقاطع ارشد و دکتری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله نجم‌الدین مروجی طبسی در آئین تجلیل از مبلغان جهاد تبیین مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل، اظهار کرد: سیره و منش زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه معرفی شود چرا که اگر منش و رفتار زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه هدف معرفی نشود روش زندگی نابودگر غربی‌ها الگوی زنان جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به نقش ویژه زنان در واقعه کربلا خاطرنشان کرد: غیر از بانوان اهل بیت (ع) زنانی در کربلا بودند که با القای روحیه و انگیزه معنوی به همسرانشان آنها را عاقبت بخیر کردند و خواهران طلبه نیز باید رشادت‌ها و سیره شیر زنان کربلا را موضوع پایان‌نامه خود قرار داده و یا حتی در قالب نگارش کتاب منتشر کنند تا بانوان امروزی این اخلاق وارسته شیر زنان را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: به یقین اگر منش و رفتار زنان اثرگذار در تاریخ شیعه به جامعه هدف معرفی نشود روش زندگی نابودگر غربی‌ها الگوی زنان جامعه خواهد بود همانطور که فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سبک زندگی خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

آیت الله مروجی طبسی بیان کرد: به فضل الهی امروزه بانوی طلبه توانمند با تحصیلات قوی در جامعه زیاد داریم بنابراین خواهران طلبه باید مدیریت جلسات و هئیت‌های خانگی را بر عهده بگیرند تا احکام و مسائل شرعی و نیز مطالب مربوط به سیره اهل بیت (ع) به خصوص مطالب مهدوی به نحو شایسته در اختیار مردم قرار داده شود چرا که همه مردم از تحصیلات کافی برخوردار نیستند و توانایی تحلیل مسائل را ندارند.

وی تصریح کرد: مبلغان و مروجان دینی بایستی به فرمایش جذب حداکثری و دفع حداقلی رهبر فرزانه انقلاب جامه عمل بپوشانند دشمن با تمام توان در راستای ایجاد فاصله و شیار بین قشر متدین جامعه و افراد بدحجاب تلاش می‌کند و این خواهران طلبه هستند که بایستی با رفتار شایسته خود این عزیزان را به خودشان جذب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان این برنامه از مبلغان فعال در عرصه جهاد تبیین تجلیل به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ