نماز جمعه نقش مهمی در تقویت وحدت و فرهنگ اسلامی جامعه ایفا می کند

اقتصاد ایران: بهارستان-امام جمعه گلستان گفت: نماز جمعه نقش مهمی در تقویت وحدت و فرهنگ اسلامی جامعه ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی ظهر پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه برگزاری اولین نماز جمعه گفت: نماز جمعه بزرگترین اجتماع مسلمانان در بیش از ۹۰۰ پایگاه در سراسر کشور است که جمع کثیری از مردم در آن حضور می‌یابند. این فریضه علاوه بر جنبه عبادی، نقش مهمی در تقویت وحدت و فرهنگ اسلامی جامعه ایفا می‌کند.

امام جمعه گلستان با بیان اینکه نماز جمعه واسطه‌ای بین مردم و مسئولان است، گفت: هر هفته در خطبه‌های دوم نماز جمعه، خدمات نظام تشریح می‌شود و فرصتی برای بیان مستقیم مطالبات مردمی فراهم می‌شود. همچنین، برگزاری نشست‌های مردمی و پاسخگویی مسئولان به سوالات مردم، امیدآفرینی و افزایش اعتماد عمومی را به دنبال دارد.

موسوی به برنامه‌های فرهنگی متنوعی که در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه اجرا شده، اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، شورای قرآنی، شورای زکات و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، از ساماندهی امور مساجد و راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات در آینده خبر داد.

امام جمعه گلستان همچنین از زیباسازی مصلی این شهر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت مصلی به‌عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و اجتماعی، اقدامات لازم برای بهسازی و زیباسازی آن انجام شده است تا فضایی مناسب برای استقبال از نمازگزاران فراهم شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام موسوی بر اهمیت نقش نماز جمعه در تقویت وحدت، انسجام و پیشرفت جامعه تأکید کرد و از همه اقشار مردم برای حضور پرشور در نماز جمعه دعوت کرد.

وی با قدردانی از اهتمام ویژه خبرنگاران در انعکاس اخبار این رویداد مهم، بر نقش مؤثر آنها در گفتمان‌سازی و اطلاع‌رسانی تأکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ