جادوی افکت‌ها؛ ۵ افکت که حال و هوای عکس‌هایتان را دگرگون می‌کنند

اقتصاد ایران: آیا می‌دانید که افکت‌های ویرایش عکس بسیار کاربردی وجود دارند که ناشناخته هستند و تاکنون دست‌کم گرفته شده‌اند؟

برای داشتن عکس‌های زیبا و خیره‌کننده حتما لازم نیست که یک عکاس حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از برخی از افکت‌های کاربردی، عکس‌های معمولی خود را به آثار هنری زیبا تبدیل کنید. در این مقاله با پنج مورد از بهترین و کاربردی‌ترین افکت‌های عرضه‌شده در اپلیکیشن‌های مختلف آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های معمولی خود را از حالت تکراری و خسته‌کننده خارج کنید.

فهرست مطالب
  • تارکردن بک‌گراند
  • اضافه‌کردن افکت نویز به عکس‌ها
  • رنگی‌کردن عکس‌های سیا‌ه‌وسفید
  • تبدیل عکس به نقاشی
  • تغییر آسمان

تارکردن بک‌گراند

یکی از راه‌های بسیار ساده برای تارکردن بک‌گراند عکس و جذا‌ب‌ترکردن آن، گرفتن عکس‌های پرتره است. این قابلیت هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در گوشی‌های آیفون وجود دارد؛ اما اگر این قابلیت در گوشی شما وجود ندارد یا به هر دلیلی ترجیح می‌دهید با کمک یک اپلیکیشن بک‌گراند عکس‌های خود را تغییر دهید، اپلیکیشن ادوبی لایت‌روم بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

تارکردن بک‌گراند عکس با برنامه لایت‌روم

اپلیکیشن Canva هم ابزاری دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با کمک یک قلمو ناحیه‌ی دلخواه خود را رنگ‌آمیزی کنید تا این ناحیه تار شود؛ البته توجه داشته باشید که این‌کار به‌صورت دستی انجام می‌شود و به‌همین‌دلیل هم بهتر است از تبلت و قلم نوری استفاده کنید تا نتیجه‌ی تمیزتر و دقیق‌تری به‌دست آورید.

اضافه‌کردن افکت نویز به عکس‌ها

افکت نویز، حال‌وهوایی قدیمی به عکس‌های شما می‌بخشد و باعث می‌شود تا حس تماشای یک عکس یا فیلم قدیمی به شما و مخاطبانتان دست دهد. برای اضافه‌کردن افکت film grain به عکس‌های خود می‌توانید از اپلیکیشن‌های لایت‌‌روم و VSCO استفاده کنید.

رنگی‌کردن عکس‌های سیا‌ه‌وسفید

عکس‌های سیاه‌وسفید قدیمی همیشه سرشار از خاطرات هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما شاید بسیاری از این حرف‌های نگفته به‌دلیل نبود رنگ در این عکس‌ها به گوش ما نرسند. خوشبختانه ابزارهای بسیار کاربردی و مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های بسیار قدیمی را نیز رنگی و نونوار کنید.

یکی از این ابزارها نرم‌افزار Image Colorizer است که بر پایه‌ی هوش مصنوعی ساخته شده و قابلیت رنگی‌کردن عکس‌های سیاه‌وسفید را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

فیلتر تبدیل عکس‌های سیاه‌وسفید به عکس‌های رنگی در اپلیکیشن Image Colorizer

تبدیل عکس به نقاشی

یکی از زیباترین افکت‌هایی که با کمک آن می‌توانید عکس‌های خود را از حالت تکراری خارج و به آثاری خیره‌کننده تبدیل کنید، افکت تبدیل عکس به نقاشی است.

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی ویرایش عکس گوگل رایگان شد؛ انتشار عمومی برای اندروید و آیفون

برای تبدیل عکس‌های خود به نقاشی می‌توانید از اپلیکیشن فوتور (fotor) استفاده کنید. این اپلیکیشن افکت‌های بسیار کاربردی دیگری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که استفاده از آن‌ها قطعا رضایت‌خاطر شما را جلب خواهد کرد.

فیلتر تبدیل عکس به نقاشی در اپلیکیشن fotor

تغییر آسمان

Sky Replacement یکی از افکت‌های بسیار جذابی است که اپلیکیشن PhotoDirector در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با استفاده از این افکت می‌توانید آسمان دلخواه خود را در عکس‌هایتان قرار دهید. از آسمان ابری گرفته تا غروبی درخشان و خیره‌کننده ازجمله گزینه‌هایی هستند که PhotoDirector در اختیار شما قرار می‌دهد.

افکت Sky Replacement

به‌نظر شما دیگر چه افکت‌ها و جلوه‌هایی می‌توانند تاثیرگذاری عکس‌ها بر مخاطب را افزایش دهند؟ اگر اپلیکیشن مفید دیگری در این زمینه می‌شناسید خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ