خشم جمهوریخواهان آمریکا از اعتراض‌ها به سخنرانی نتانیاهو در کنگره

اقتصاد ایران: جمهوری‌خواهان آمریکا از اعتراض‌ها به سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره آمریکا خشمگین شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت «پولیتیکو» در گزارشی با اشاره به اعتراض‌های گسترده هواداران فلسطین در واشنگتن علیه سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و سخنرانی وی در کنگره آمریکا نوشت که جمهوری‌خواهان از این اعتراض‌ها و آتش‌زدن پرچم آمریکا خشمگین هستند.

در این گزارش آمده است که «جمهوریخواهان بلافاصله تصاویر آتش زدن پرچم آمریکا و خرابکاری در ایستگاه یونیون واشنگتن دی‌سی را به عنوان شاهدی برای یهودستیزی گسترده قلمداد کردند» و این اعتراض‌ها را رویدادی دانستند که در دولت جو بایدن و دموکرات‌ها رخ می‌دهد.

پولیتیکو در ادامه به چند مورد از این اعتراض‌ها اشاره می‌کند؛ جان باراسو سناتور جمهوریخواه و عضو رهبری این حزب در سنای آمریکا در شبکه اجتماعی نوشت: مخالفان حامی ترور و مخالف اسرائیل اموال فدرال را تخریب کردند و پرچم فلسطین را در چند قدمی ساختمان کنگره جایگزین پرچم آمریکا کردند. این اقدام غیرقابل توجیه است و انتظار دارم این افراد تحت پیگرد قانونی شدید قرار گیرند.»

مایک مک کال، رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیز نوشت: پرچم های حماس و شعارهایی با مضمون کشتن یهودیان، ارعاب ماموران پلیس کنگره، دیوارنویسی و آتش زدن پرچم ها و مجسمه های به دار آویخته شده نتانیاهو. اینها تنها بخشی از تصاویر وحشتناک معترضان در سراسر آمریکا است. به گفته مایک مل‌کال «این رفتار خشن، فراتر از اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان است و فقط باعث تشدید خشونت می شود. رهبران کشور ما از هر دو طیف اصلی سیاسی باید این تندروی زشت در حمایت از حماس را محکوم و روشن کنند که یهودستیزی جایی در آمریکا ندارد.»

گزارش پولیتیکو در ادامه افزود: برخی دیگر از قانونگذاران جمهوریخواه تلاش کردند اعتراضات و خرابکاری را بدون ارائه ادله ای به کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری ربط دهند. برایان ماست نماینده جمهوریخواه در این زمینه نوشت: افراد کامالا هریس در آتش زدن پرچم آمریکا همراهی کردند. شرم بر آنها باد.

حامیان مردم فلسطین در آمریکا دیروز چهارشنبه در اعتراض به حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره آمریکا، با حضور در خیابان‌های واشنگتن پرچم آمریکا را آتش زدند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ