تالار عبدالله انوار در کتابخانه ملی افتتاح شد

اقتصاد ایران: تالار سیدعبدالله انوار همزمان با صدمین سال تولدش در کتابخانه ملی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،

سیدعبدالله انوار که ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ درگذشت، عمر خود را به پژوهش، آموزش و تصحیح متون گذراند و مدت ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی بود و در این مدت ۱۰ جلد از فهرست نسخ خطی کتابخانۀ ملی را منتشر کرد. تالار استاد سیدعبدالله انوار مشتمل بر کتابخانۀ شخصی آن مرحوم به مناسبت صدمین سال تولد این استاد فقید در تاریخ چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی کتابخانه ملی ایران با حضور علی‌اکبر اشعری و احمد مسجدجامعی و جمعی از علاقمندان و اهل علم افتتاح شد.

غلامرضا امیرخانی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این مراسم گفت: مرحوم عبدالله انوار متولد ۱۳۰۳ بود و این اقدام در سال ۱۴۰۳ به مناسبت بزرگ‌داشت مقام این استاد فقید در صدمین سال تولدش صورت می‌پذیرد.

کتابخانه عبدالله انوار دربرگیرنده حدود ۶ هزار جلد کتاب اعم از فارسی، عربی، لاتین هم‌چنین کتاب‌های چاپ سنگی و خطی است که بنا بر وصیت او به کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

تالار عبدالله انوار در کتابخانه ملی افتتاح شد

نجفقلی حبیبی، عضو هیأت امنای سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی هم در این مراسم گفت: امروز دو کار بزرگ انجام گرفته است، اول فرصتی فراهم شد تا قدر زحمات او را بدانیم و دیگر این‌که به یاد او سالنی افتتاح شد و یاد او زنده خواهد ماند. او در فهرست‌نویسی به تعالی فرهنگ کمک کرد. فهرست‌نویسی او با افراد دیگر متمایز است و او بسیار عمیق کار کرده است. کار فهرست‌نویسی، کار ساده‌ای نیست و در جهان اعتبار علمی دارد. ناگفته نماند که برگزاری چنین مراسمی، تشویقی برای جوان‌ترهاست. بسیاری از نسخ خطی ما آنچنان که باید معرفی نشده و این گام مثبت باید برداشته شود.

وی در پایان گفت: ارج‌نامه سیدعبدالله انوار با عنوان «آسمان معرفت» در دو جلد و حدود ۱۳۰۰ صفحه به زودی چاپ و رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ