آب‌شیرین‌کن برای ۳۰ روستای محروم استان بوشهر راه اندازی شد

اقتصاد ایران: بوشهر- دبیر چله نوکری و خدمت در استان بوشهر گفت: آب شیرین کن برای ۳۰ روستای محروم و بدون آب شرب در استان بوشهر در طرح چله نوکری و خدمت راه اندازی و نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله پارمان ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر طرح چله نوکری و خدمت را حمایت و همکاری شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد و بنیاد برکت در در ۱۰ منطقه کم برخوردار استان برگزار می‌کند.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر از شروع طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح از عاشورا تا اربعین برگزار می‌شود.

پارمان اضافه کرد: نصب آب شیرین کن برای ۳۰ روستای محروم و فاقد آب شرب و آبرسانی به سه روستا که مشکل و قطعی آب دارند از جمله کارهای صورت گرفته توسط این گروه جهادی است.

وی تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی و پزشکی در ۸ منطقه محروم، مطالبه گری از مسوؤلان استانی و ملی در راستای حل موضوعات بحرانی و فوری مناطق و انجام دوره‌های آموزشی و توانمند سازی هسته‌های جهادی و مردمی مناطق هدف از دیگر کارهایی است که در این چله انجام می‌شود.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر افزود: انجام مشاوره‌های تخصصی (ویژه خانواده) در مناطق هدف، ایجاد موکب‌های بین راهی در استان بوشهر جهت خدمات به زوار اباعبدالله و ایجاد کارگاه‌های آموزشی حوزه کسب و کار (اشتغال) از دیگر برنامه‌های این قرارگاه جهادی است.

وی از اجرای طرح چله نوکری و خدمت تا پایان ماه صفر خبر داد و بیان کرد: ایجاد مدل مردمی در کشت گیاه اوپانتیا (منطقه بشدت مشکل آب کشاورزی دارد و این گیاه جایگزین محصولات آب بر می‌باشد)،ساخت سه مدرسه تک کلاسه در روستاهای فاقد مدرسه، ساخت یک عدد سکوی پهلو گیر قایق‌های صیادی در حاشیه دریا و استفاده از تیم‌های دانش بنیانی در مناطق هدف جهت معرفی راهکارهای مناسب در راستای رفع مسائل اولویت دار مناطق از برنامه‌های مهم دیگر این قرارگاه جهادی است.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر اظهار داشت: نصب آبسرد کن‌های خیابانی در مناطق جنوبی استان که تعدادی زیادی کارگر مشغول به کار هستند و شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در مناطق هدف و انجام یک مدل مردمی از دیگر برنامه‌های مهم این چله است.

پارمان اضافه کرد: نصب مخزن‌های ۱۰ هزار لیتری ذخیره آب برای روستاهای دارای تنش آبی نیز از دیگر برنامه‌های مهم قرارگاه جهادی در این چله است.

دبیر طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر گفت: ایجاد و اجرای گروه سرود بومی مناطق هدف، ایجاد و اجرای گروه نمایش و تعزیه در مناطق هدف، برگزاری شبی با شهدا در مناطق هدف و برگزاری شب شعر و شروه سنتی در مناطق نیز از برنامه‌های مهم این طرح است.

پارمان افزود: استفاده از نخبگان فرهنگی و هنری در شب‌ها هیئت مناطق هدف، ایجاد غرفه‌های تخصصی در حاشیه شب‌ها هیئت (غرفه کودک و نوجوان، غرفه اشتغال، غرفه محصولات روستایی، غرفه مشاوره، غرفه حجاب، غرفه نذورات و کمک‌های مردمی و..) و انجام عزاداری سنتی بوشهری در مناطق هدف از دیگر برنامه‌های مهم طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر است.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر گفت: برگزاری دسته جات عزاداری در ۴ منطقه هدف، سخنرانی و مداحی، انجام ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه هیئت از دیگر برنامه‌های مهم این قرارگاه جهادی در چله نوکری و خدمت در استان بوشهر است.

پارمان اضافه کرد: تقویت هویت بومی مردم منطقه با درگیر کردن آنها نسبت به مسائل اصلی منطقه و حل آنها، کشف استعدادها و ظرفیت‌های جدید فرهنگی، هنری، ورزشی و … در استان و تثبیت جمعیت روستایی و تقویت جریان مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها از جمله اهدافی است که ر این طرح دنبال می‌کنیم.

دبیر طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر اظهار داشت: ارتقای سطح معنوی مردم و تغییر نگاه آنها نسبت به هیئت و مراسم محرم و صفر، مدیریت بهینه بودجه و خدمات و امکانات دولتی در این مناطق و تسهیل فعالیت ستادها و نهادهای دولتی و حاکمیتی در انجام وظایف اصلی نسبت به حل مسائل و پیشرفت از دیگر اهداف این طرح است.

پارمان افزود: ارتقای جمهوریت نظام و کمک به مردمی سازی دولت، تقویت روحیه برادری و همدلی و اتحاد بین مردم مناطق هدف، تقویت باور ما می‌توانیم و افزایش امید و اعتماد مردم نسبت به نظام و تقویت روحیه جهادی در بین مسئولان استانی با حضور جدی در این گونه مناطق دیگر اهداف طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر است.

پارمان گفت: تقویت روحیه استقلال طلبی و تضعیف نگاه به خارج از کشور برای حل مسائل، تقویت روحیه مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی در مردم مناطق هدف از دیگر پیامدهای این طرح است.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر اظهار داشت: تبدیل مراسم عزاداری محرم و صفر در مناطق محروم استان بوشهر به مرکز تربیت نیروهای انقلابی و هسته‌های جهادی، تبدیل هسته‌های جهادی مناطق محروم و مستضعف استان بوشهر به کانون‌های حل مسئله و موتورهای پیشرفت هر منطقه، مشارکت حداکثری و فعاالنه‌ی اهالی مناطق هدف در فرآیند حل مسائل و پیشرفت منطقه‌ای و ملی و داشتن احساس مسئولیت، موضع انقلابی و نقش آفرینی مردم نسبت به مسائل و حوادث ملی و بین المللی از جمله چشم اندازهایی است که برای این طرح در نظر گرفته‌ایم.

پارمان اضافه کرد: گره گشایی از مشکلات و تحقق مطالبات مردم منطقه محروم و برخوردار از برنامه‌های مهم این قرارگاه جهادی است.

دبیر طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر با حمایت و همکاری شرکت عملیات غیر صنعتی بازار و بنیاد برکت اقدام به نصب و راه‌اندازی دستگاه آب شیرین کن در ۳۰ روستای بدون آب شرب کرده که در مجموع برای اجرایی کردن این طرح ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ