امیل لحود: مقاومت همه توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را شکست داد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور اسبق لبنان با اشاره به اینکه از دهه‌های قبل توطئه‌های بین‌المللی زیادی به ویژه از جانب آمریکا علیه لبنان در راستای منافع صهیونیست‌ها وجود داشت، تاکید کرد مقاومت در میدان، مقابل همه این فریبکاری‌ها ایستاد و همواره پیروز خواهد ماند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «امیل لحود» رئیس جمهور اسبق لبنان طی سخنانی درباره تحولات منطقه و نبردی که امروز میان مقاومت در جنوب لبنان و رژیم صهیونیستی وجود دارد، اعلام کرد: برخی از مقامات فعلی و سابق صحبت‌هایی درباره قطعنامه 1701 و شرایط صدور و اجرای آن مطرح کرده‌اند که شامل جعل حقایق و تاریخ می‌شود.

وی افزود:از زمان صدور این بیانیه ما متوجه شدیم که فریبکاری‌هایی وجود دارد و بنابراین عقب نشینی مقاومت به سمت بعد از رودخانه لیتانی را رد کردیم، در حالی است که بسیاری از مسئولان با این طرح توطئه آمیز موافقت کرده بودند.

رئیس جمهور اسبق لبنان اظهار داشت: برخی از مقامات وقت لبنان در زمان جنگ جولای 2006 از وابستگان آمریکا بودند و می‌خواستند رضایت دولت وقت این کشور را جلب کنند و به همین دلیل درصدد اجرای نادرست قطعنامه 1701 و امتیاز دادن به دشمن صهیونیستی برآمدند. اما تصمیمی که در نهایت ریاست جمهوری لبنان گرفت با پیروزی مقاومت مطابقت داشت.

امیل لحود تصریح کرد: بنابراین توطئگران مجبور شدند از فریبکاری‌های خود عقب نشینی کنند و نتوانند سلاح مقاومت را مورد هجمه قرار دهند. اما اشتباهی که مسئولان لبنانی مرتکب شدند این بود که نیروهای بین المللی موسوم به «یونیفل» به شکل یک جانبه در اراضی لبنان ماندند؛ آن هم در شرایطی که دشمن صهیونیستی همچنان در سایه سکوت بین‌المللی و تسلیم شدن برخی مسئولان لبنانی، به نقض حریم هوایی کشور ما ادامه داد.

رئیس جمهور اسبق لبنان اظهار داشت: اما فریبکاری‌هایی که در قطعنامه 1701 وجود داشت و کم کاری برخی مسئولان لبنانی، با عملکردی که مقاومت در میدان از خود نشان داد، جبران شد و همه این متون فریبنده در قطعنامه در برابر دستاوردهای مقاومت ارزشی ندارد. حتی با وجود اینکه امروز برخی در داخل لبنان در تلاش برای خدمت به دشمن آمریکایی- اسرائیلی هستند و می‌خواهند آنچه را که اسرائیل در میدان به دست نیاورده، با حربه سیاسی به آن بدهند، اما در نهایت مقاومت همیشه پیروز خواهد بود.

امیل لحود چندی قبل نیز درباره توطئه‌های آمریکا جهت گرفتن امتیاز برای رژیم اشغالگر در جنگ کنونی هشدار داده و اعلام کرد: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند با فریبکاری و وعده‌های دروغین، چیزی را که در جنگ جولای 2006 نتوانستند به دست بیاورند، یعنی دور کردن حزب الله از مرزها به سمت شمال رودخانه لیتانی، به بهانه کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش جنگ، اکنون محقق سازند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال نجات اسرائیل و بازگشت شهرک نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی هستند؛ اما به شکل وحشتناکی شکست خواهند خورد، زیرا مقاومت لبنان به رهبری سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله که من او را خیلی خوب می‌شناسم و با درایت و آگاهی بالا نبرد را مدیریت می‌کند، برنامه‌های خود را پیش می‌برد و حتی یک میلی متر هم از مرزها عقب نشینی نخواهد کرد. مقاومت لبنان به رهبری سید حسن نصرالله به همبستگی و حمایت از مردم و مقاومت در نوار غزه ادامه خواهد داد. حزب الله امروز از آنچه در سال 2006 بود قوی‌تر شده است و من به همه اطمینان می‌دهم که نقشه دشمن به نتیجه نخواهد رسید و ما پیروز می‌شویم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ