چگونه به کنیا سفر کنیم؟

اقتصاد ایران: کنیا با مناظر شگفت‌انگیز، حیات‌وحش جذاب، قبایل و رسوم منحصربه‌فرد و دیدنی‌های عجیب‌وغریب، بهشت علاقه‌مندان سفرهای ماجراجویانه است. این کشور یکی از پرطرفدارترین و متفاوت‌ترین مقاصد سفر جهان و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان حیات‌وحش محسوب می‌شود. اگر شما هم برای یک سفر ماجراجویانه به کنیا آماده می‌شوید، با ما همراه باشید. در ادامه این متن همه نکات لازم برای این سفر از ویزای کنیا تا دیدنی‌های معروف آن را بررسی می‌کنیم.


 

چگونه ویزای توریستی کنیا را دریافت کنید؟

قبل از هرچیز برای سفر به کنیا به ویزا نیاز دارید. برای دریافت ویزای کنیا و سفر به این کشور نیازی به مراجعه حضوری به سفارت این کشور ندارید؛ چراکه خوشبختانه ویزای کنیا برای ایرانی‌ها به‌صورت الکترونیکی یا E-Visa صادر می‌شود. هرچند که با وجود سادگی فرآیند دریافت این ویزا نکاتی وجود دارد که باید قبل از ارسال درخواست این ویزا بدانید. برای دریافت این ویزا به پاسپورت معتبر، بلیط برگشت و واچر هتل محل اقامت نیاز دارید. هزینه اخذ ویزای کنیا 95 دلار آمریکاست و احتیاجی به وقت سفارت و نامه تمکن مالی ندارد.

تمام مراحل این ویزا به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و دریافت آن بین 2 تا 5 روز کاری طول می‌کشد؛ درحالی‌که این ویزا نیازی به وقت سفارت و مصاحبه ندارد. ویزای کنیا بر اساس هدف شما از سفر به این کشور و تعداد دفعات ورود خروج شما متفاوت است. انواع ویزای کنیا عبارتند از:


 

ویزای توریستی سینگل یا یک بار ورود

این ویزا برای اهدافی نظیر سفر گردشگری، اهداف تجارت خاص، درمان بیماری و شرکت در کنفرانس‌های کوتاه‌مدت صادر می‌شود.


 

ویزای ترانزیت کنیا

ویزای ترانزیت کنیا به دارندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق کنیا به سایر کشورها سفر کنید. مدت اعتبار ویزای ترانزیت 72 ساعته است و متقاضی با داشتن این ویزا نمی‌تواند از فرودگاه خارج شود.


 

ویزای توریستی آفریقای شرقی

این ویزا به شما اجازه می‌دهد که به ‌غیر از بازدید و گشت‌وگذار در کنیا به دو کشور رواندا و اوگاندا هم سفر کنید. اعتبار ویزای توریستی آفریقای شرقی با ویزای توریستی عادی این کشور تفاوتی ندارد و شما می‌توانید با درخواست برای این ویزا با یک تیر دو نشان بزنید و این دو کشور را هم ببینید.


 

ویزای توریستی مولتیپل کنیا

مانند سایر کشورها ویزای مولتی کنیا هم به شما این اجازه را می‌دهد تا در مدت اعتبار این ویزا هرچند بار که خواستید به این کشور رفت‌وآمد کنید. این ویزا بیشتر برای تجار یا کسانی ‌که به هر دلیلی رفت‌وآمد زیادی به این کشور دارند، صادر می‌شود. ویزا مولتی کنیا در دو نوع 12 ماهه و 5 ساله صادر می‌شود.


 

چه زمانی به کنیا سفر کنید؟

اگر برای تماشا حیات‌وحش به کنیا سفر می‌کنید، باید بدانید که دیدن حیات‌وحش کنیا تقریبا در تمام فصول امکان‌پذیر است. بااین‌حال پارک‌های ملی مختلف این کشور هر کدام در زمان خاصی مسافران بیشتری را جذب می‌کنند. به‌طور کلی در فاصله ژوئن تا اکتبر و ماه‌های ژانویه تا فوریه بهترین زمان سفر به کنیا است. بهترین فصل گردشگری به‌خصوص در ماسایی مره، ناکورو و آمبوسلی تیرماه تا آبان‌ماه و فاصله دی‌ماه تا بهمن‌ماه محسوب می‌شود. بهترین آب‌وهوا و کم‌ترین بارش در تیرماه تا مهرماه و بدترین آب‌وهوای این نقطه برای گردشگری و سفر تفریحی اسفندماه تا اردیبهشت‌ماه است.


 

چگونه به کنیا سفر کنیم؟


 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کنیا که باید ببینید

همان‌طور که گفتیم کنیا بیش‌از هر چیز دیگری، بهشت ماجراجویان و علاقه‌مندان به حیات‌وحش و طبیعت منحصربه‌فرد است. در ادامه این متن شما را با چند مورد از پرطرفدارترین و مهم‌ترین دیدنی‌های کنیا آشنا می‌کنیم که هر گردشگری باید در سفر به این کشور ببیند.


 

پارک شگفت‌انگیز دروازه جهنم 

برای رسیدن به دروازه جهنم باید به ۹۰ کیلومتری شهر نایروبی برسید. دروازه جهنم بی‌شک یکی شگفت‌انگیزترین مناطق کنیا و جهان است. این پارک در ناحیه ناکورو در استان ریفت و در نزدیکی دریاچه زیبایی به نام نایواشا قرار گرفته است. جایی ‌که تا چشم کار می‌کند مناظر بکر و شگفت‌انگیز است. قدمت دروازه جهنم به ماقبل تاریخ می‌رسد، یعنی زمانی‌که انسان‌ها در ریفت زندگی می‌کردند. محل قرارگیری این پارک جذاب در شمال غربی کشور کنیا است. در این پارک می‌توانید به تماشای بوفالو، گورخر، گاو وحشی و آهو بنشینید.


 

پارک ملی مشهور نایروبی 

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کنیا پارک ملی نایروبی است که در ۷ کیلومتری این شهر قرار دارد. نزدیکی این پارک ملی به شهر باعث شده ‌که حتی از داخل آسمان خراش‌های شهر زیبای نایروبی هم بتوانید به‌راحتی داخل این پارک ملی منحصربه‌فرد را تماشا کنید. پارک ملی نایروبی در سال ۱۹۴۶ افتتاح و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کنیا تبدیل شد. در این پارک زیبا می‌توانید، حیواناتی مانند شیر، زرافه، کرگدن و… مشاهده کنید.

این پارک دارای حیات‌وحشی بسیار متنوع و شگفت‌انگیز است. همچنین پارک ملی نایروبی پناهگاه اسب‌های آبی دنیا شناخته می‌شود و حدود ۴۰۰ گونه پرنده در آن زندگی می‌کنند.


 

دریاچه حیرت‌انگیز نایواشا 

نایواشا یکی از دو دریاچه بزرگ آفریقاست که به‌دلیل دشت گل‌های رنگارنگ، خانه‌های استعماری قدیمی و روستاهای کهن با معماری منحصربه‌فرد کاهگلی خود از محبوب‌ترین مناطق گردشگری کشور کنیا محسوب می‌شود. در دریاچه نایواشا قایق‌سواری کنید و به تماشای اسب‌های آبی بنشینید. همچنین در این منطقه پرندگان متنوعی از جمله پلیکان و فلامینگو به‌وفور یافت می‌شوند که به زیبایی مناظر اطراف اضافه می‌کنند.


 

آبشار زیبای تامسون 

تامسون و مناظر زیبای اطراف آن هم از دیگر جاذبه‌های کشور کنیا هستند که هر گردشگری باید در سفر به این کشور ببیند. این آبشار زیبا 75 متر ارتفاع دارد و در میانه جنگلی سرسبز و زیبا واقع شده است. اگر به کنیا سفر می‌کنید، حتما زمانی‌ را به گشت‌وگذار در طبیعت زیبای اطراف آبشار تامسون اختصاص دهید.


 

چگونه به کنیا سفر کنیم؟


 

سفر به کنیا با بهترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت با فلای تودی

از اخذ ویزای کنیا تا رزرو هتل، خرید بلیط هواپیمای رفت‌وبرگشت و بهترین خدمات سفر در کنیا را به فلای تودی بسپارید. تیم تخصصی فلای تودی اینجاست تا تمام مراحل این سفر را به‌صورت آنلاین و با کمترین هزینه و صرفه‌جویی در زمان انجام دهد تا شما بدون دردسر سفر کنید و خاطرات فراموش‌نشدنی بسازید. برای شروع سفر کنیا همین حالا به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید و با جست‌وجوی کنیا سفرتان را آغاز کنید. فلای تودی تخصصی‌ترین آژانس مسافرتی برای انواع سفرهای داخلی و خارجی و بهترین انتخاب برای سفر به کنیاست. پس تعلل نکنید و همین حالا برنامه‌ریزی این سفر ماجراجویانه و متفاوت را آغاز کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ