دستور معاون وزیر رفاه برای خروج انبارهای عمومی از بنگاه داری

اقتصاد ایران: معاون وزیر رفاه با اشاره به بررسی فوری وضعیت سودآوری مجموعه انبارهای عمومی تاکید کرد، مجموعه انبارهای عمومی ضمن الگوگیری از عملکرد بخش خصوصی، باید از بنگاه داری و تصدی گری خارج شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابیانه نظری مدیرعامل انبار عمومی با اشاره به اینکه مجموعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی  دارای 74شعبه و 14شرکت در زیر مجموعه آن فعالیت می کنند، گفت: در سالهای اخیر تجهیزات مناسبی به لجستیک انبارهای عمومی اضافه شده است. سال قبل نیز 100 لیفتراک به مجموعه اضافه شد و امسال 20 جرثقیل سنگین برای اولین بار به مجموعه انبارهای عمومی اضافه خواهد شد.

وی افزود: پارک لجستیک شمال شرق نیز در لطف آباد خراسان احداث خواهد شد. ماموریت اصلی انبارهای عمومی توسعه و مدیریت لجستیک کشور است. متاسفانه به لجستیک در اسناد بالادستی کم توجهی شده است. این درحالی است که تولید ناخالص داخلی کشوری مثل چین حاصل از لجستیک است.

مدیرعامل انبار عمومی گفت: سال پیش یک انبار دمایی در تهران افتتاح شد، گفت: یکی از اولویت‌های آتی انبارهای کریدور شمال به جنوب است. بر این اساس تاکنون  سه زیر مجموعه انبارهای عمومی وارد پروژه کاسپین شده اند. با فعالیت در بنادر جنوب کشور میتوان حلقه های کریدور شمال جنوب تکمیل کرد. لجستیک سه بخش انبارداری، تخلیه و بارگیری و حمل و نقل را پوشش میدهد.

بخش خصوصی با امکانات انبار عمومی سالی 100همت از انبارداری درآمد کسب میکند

در ادامه عسگریان معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  ایران در حوزه صادرات تمرکز زیادی داشته اما مهمترین مشکل ما نبود انبار در کشورهای مقصد است. هر طرحی مطرح می‌شد با چالش نبود انبار مواجه می‌شد.

وی تاکید کرد، انبارهای عمومی متولی حمل و نقل نیست و نباید روی این حوزه تمرکز کند. حوزه کشتیرانی در حوزه خشک نیز وارد حمل و نقل شده است. 
نمونه های دیگری نیز در این حوزه وجود دارد. در چین رکورد یک‌میلیون جا به جایی کانتینر در یک هفته را ثبت کرده و سود قابل توجهی در این حوزه کسب میکنند.

انبارهای عمومی در جلسات تصمیم سازی شعام حاضر نیست

عسگریان گفت: برخلاف شرکتهای نفتی، متاسفانه انبارهای عمومی در جلسات تصمیم سازی بالادستی شورای عالی امنیت ملی حاضر نیست. در بحث کالابرگ مهمترین مشکل کسری کالا در نقاط مختلف بود که این موضوع به نبود انبارهای لازم مربوط میشد.

کار ویژه انبارهای عمومی انبارداری است، نه حمل و نقل و تخلیه و بارگیری

وی گفت: از 2میلیون متر مربع انبار مسقف و باز انبارهای عمومی چه میزان درآمد برای صندوق بازنشستگی کسب شده است. از این‌ موقعیت بخش خصوصی سالی 100همت درآمد کسب میکند. وقتی این زیرساخت را داریم چرا باید وارد حوزه فرعی تخلیه و بارگیری و حمل و نقل شویم.

 معاون وزیر رفاه با اشاره به اینکه، در حوزه انبارداری بسته یک ساله جهشی باید تعریف شود، گفت: انبار عمومی با 2میلیون متر مربع فضای انبار میتواند در شعار جهش تولید موثر بوده و به مردم فضا بدهد.

دستور معاون وزیر کار: دارایی های غیرمولد انبارهای عمومی واگذار شود

عسگریان گفت: هرچیزی به هرقیمت حفظ نشود و انبارهای عمومی از حوزه های غیر ضروری باید خارج شود. هزینه نگه داری سرسام‌آور است و در راستای شعار مولدسازی باید دارایی های غیر مولد انبارهای عمومی واگذار شوند.

وی گفت: در پروژه های معدنی افغانستان  با تمام توان و ظرفیتهای شرکتهای شبه دولتی  وارد شدیم و متاسفانه در رقابت با یک مجموعه خصوصی چابک شکست خوردیم. بخش خصوصی چابک است و باید از ظرفیت و مدل عملکردی آنها الگوگیری  استفاده شود. 

تحلیل معاون وزیر رفاه از وضعیت رقابتی بازار سیگار در ایران

وی افزود، دخانیات ما با 7هزار پرسنل با مشکل جدی مواجه است. یک شرکت خارجی باکمتر 300پرسنل  وارد بازار سیگار در ایران شده و 80همت سود و درآمد کسب کرده است.توجه کنیم که کل بازار سیگار جهان را 4شرکت پوشش میدهند و70درصد کار را به صورت  قانونی در تمام کشورها عموما بدون فساد انجام میدهند.

این‌مقام‌مسئول در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه، انبار عمومی یک مجموعه 63ساله است و باید در این مدت به یک مجموعه موثر منطقه ای تبدیل میشد، گفت: وضعیت سودآوری انبارهای عمومی را بررسی خواهیم کرد و در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در راستای مردمی سازی، دستور کار انبارهای عمومی مولدسازی داراییها است، تاکید کرد  یک برنامه ویژه برای این حوزه باید  طراحی شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ