مصلای سمنان دارای پیشرفت فزیکی ۴۵ درصد است

اقتصاد ایران: سمنان- رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه مصلای مرکز استان دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: تمام هزینه ساخت مصلاها از بیت‌المال هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا در نشست خبری ظهر چهارشنبه خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با اشاره به وضعیت مصلاهای در حال ساخت در استان سمنان بیان کرد: در سمنان، شاهرود، دیباج و شهمیرزاد روند ساخت مصلاهای نماز جمعه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مصلای مرکز استان سمنان دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، تاکید کرد: ساخت و تکمیل دیگر مصلاهای استان نیز در دستور کار قرار دارد.

تأمین هزینه‌ها

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سمنان با بیان اینکه تمام هزینه‌های ساخت مصلاها از بیت المال تأمین می‌شود، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی در مصلاهای شاهرود، دیباج و شهمیرزاد نیز ۵۰ الی ۵۵ درصد است و امیدواریم که به زودی بتوانیم این طرح‌ها را تکمیل شده ببینیم.

فاطمی نیا با بیان اینکه از آنجا که مصلاها از بیت المال ساخته می‌شود بسیار نیاز است که نگهداری از آنها صورت گیرد، تاکید کرد: برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها می‌بایست نگهداری از مصلاها نیز به همان اهمیت ساخت آنها باشد.

وی با بیان اینکه در ساخت مصلاها باید مسائل مختلفی را مد نظر قرار داد، افزود: بر این عقیده هستیم که جانمایی مصلاهای نماز جمعه باید به گونه‌ای باشد که برای همه دسترسی امکان پذیر شود.

جانمایی مصلاها

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه نباید مصلاها را به حاشیه‌های شهرها برد، تاکید کرد: مصلا باید در متن شهر و محل رجوع آحاد جامعه باشد.

فاطمی نیا با بیان اینکه وجود مصلا در حاشیه شهر از کارکرد آن می‌کاهد، گفت: باید ساخت مصلا در نزدیکی تمرکز جمعیت شهری باشد تا بتوانیم حتی کودکان را نیز به این مراکز فرهنگی و مذهبی بزرگ و مهم دعوت کنیم.

وی درباره برنامه‌های هفته نماز جمعه به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، تاکید کرد: برای این ایام برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده که یکی از آنها تجلیل از پیشکسوتان عرصه نماز جمعه استان است.

تقدیر از پیشکسوتان

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان همچنین فراخوان جذب خادمان افتخاری در نماز جمعه را دیگر برنامه این ایام دانست و تاکید کرد: از فعالان برگزاری نماز جمعه نیز در استان سمنان تقدیر می‌شود.

فاطمی نیا با بیان اینکه مرز بین مردم و امامان جمعه باید برداشته شود، گفت: عقیده داریم که دفتر امامان جمعه به مامن امن اقشار مختلف جامعه است.

وی همچنین با بیان اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین به وظایف ائمه جمعه در سراسر استان سمنان نظارت دارد، تاکید کرد: خوشبختانه همدلی خوبی بین ائمه جمعه و مردم استان سمنان وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ