ثبت سفارش گوشی موبایل متوقف شد

اقتصاد ایران: سریال ماجراهای مربوط به حوزه واردات موبایل به اپیزود جدیدی رسیده است؛ این بار ثبت سفارش برای واردات این کالا متوقف شده است.

واردات موبایل با در چند ماه اخیر با نابه‌سامانی‌های مختلفی روبه‌رو شده است. یک هفته قبل بود که بررسی فهرست تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واردات نشان داد کد تعرفه گوشی موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده است. احتمالا همین موضوع باعث شده است که ثبت سفارش جدید برای واردات گوشی‌ تلفن همراه متوقف شود.

در واقع، توقف ثبت سفارش واردات موبایل اتفاق جدیدی در حوزه موبایل کشور است که تسنیم امروز از آن خبر داده است. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، به ثبت سفارش گوشی‌های موبایل که کمتر از ۶۰۰ دلار قیمت دارند ارز تخصیص داده نشده است و گوشی‌هایی که در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود هم کالاهایی هستند که پیش از این ترخیص شده‌اند.

البته عدم تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل از اواخر بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاده و به دلایل نامشخصی واردکنندگان در پنج ماه اخیر نتوانسته‌اند برای واردات این کالا ارز دریافت کنند.

تعرفه واردات و سود بازرگانی گوشی‌های وارداتی به رویه‌های تجاری و مسافری هم دائما در حال تغییر است و هر چند روز یک بار عدد جدیدی برای آن اعلام می‌شود. این وضعیت در مجموع از یک سو، منجر به نابه‌سامانی هرچه بیشتر در بازار موبایل کشور شده و از سوی دیگر قیمت گوشی را بالاتر بوده است.

همین شرایط نابه‌سامان و بلاتکلیفی‌های موجود در آن یکی از دلایل کاهش میزان واردات در چهار ماه ابتدایی سال جاری بوده است. آمارهایی که گمرک ایران روز گذشته منتشر کرد نشان داد از فروردین تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ از لحاظ تعداد کاهش ۲۷ درصدی و از نظر ارزش کاهش ۱۷ درصدی پیدا کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ