حمایت از محصولات دانش بنیان با محور رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم

اقتصاد ایران: معاونت علمی ریاست جمهوری از محصولات دانش‌بنیان و خلاق و طرح‌های فناورانه و نوآورانه با محوریت ارتقای مهارت‌ آموزی و قابلیت‌های یادگیری به مناطق کم‌تر برخوردار حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مناطق کم‌تر برخوردار، مشکلات دسترسی به امکانات پیشرفته آموزش، یادگیری و مهارت افزایی نیروی انسانی است، ایده‌های نوآورانه و طرح‌های دانش‌بنیان و خلاق با حل مشکلات در مناطق محروم، ضمن کمک به تربیت نیروی انسانی ماهر، زمینه ساز ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده می‌شوند.

برای تحقق این هدف، برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان در مناطق محروم با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق و مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان، در نظر دارد از طرح های نوآور، فناور و خلاق با محوریت مهارت آموزی حمایت کند.

با توجه به پیشرفت فزاینده فناوری‌های آموزشی، گستردگی مرزهای دانش و فناوری و افزایش شتاب تغییرات علمی و فناورانه، وجود نیروی انسانی کارآمد و توانمند در پاسخ گویی به نیازهای جامعه، استفاده از ابزارهای فناورانه و خلاق در تربیت و ارتقای مهارت نیروی انسانی حائز اهمیتی بالا است و معاونت علمی با توجه به همین ضرورت، حل مشکلات مناطق کم‌تر برخوردار را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حمایتی خود قرار داده است.

بر همین اساس از طرح‌هایی که ضمن برخورداری از قابلیت اجرا در مناطق مختلف کشور امکان پیاده سازی در مناطق محروم و توانمندسازی دانش‌آموزان و افراد ساکن در این مناطق را داشته باشند به طور ویژه حمایت می شود.

این ایده‌ها و فناوری‌ها باید مرتبط با موضوعاتی همچون آموزش و یادگیری و ارتقای مهارت‌های افزایش مهارت‌های شغلی، شناختی و رفتاری باشد. توانمندی ساخت نمونه آزمایشگاهی و بلوغ مطلوب در فناوری از دیگر ویژگی‌های محصولات دانش‌بنیان و خلاق است.

این برنامه حمایتی با هدف کمک به گسترش عدالت آموزشی، افزایش مهارت دانش آموزان و ساکنین مناطق کم برخوردار و گسترش و تقویت امکانات مهارت افزایی در مناطق محروم توسط برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان در مناطق محروم، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان میزبان ایده‌های نوآورانه، محصولات دانش‌بنیان و خلاق در موضوعات مرتبط است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ