شیب تورم در استان یزد کاهش یافت

اقتصاد ایران: یزد- معاون هماهنگی اموراقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه این استان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ برابر ۵۰.۴ درصد بود.

محمد علی شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام انتشار نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در تیرماه ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران گفت: بر اساس نتایج طرح مذکور در تیر ماه سال ۱۴۰۳ در استان یزد نرخ تورم ماهانه ۲.۵ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۳۲.۳ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۰.۱ درصد و شاخص‌های متناظر کشوری به ترتیب ۲.۲ درصد، ۳۲.۲ و ۳۵.۵ درصد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد نرخ تورم ماهانه و نرخ تورم نقطه به نقطه از میانگین کشوری کمتر است و این موضوع موجب شده تا فاصله نرخ تورم استان با کشور کاهشی باشد، تفاوت نرخ تورم سالانه استان با کشور از ۱۰ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۲ به ۴.۵ درصد در تیرماه ۱۴۰۳ تنزل یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با ابراز خرسندی از روند کاهشی تورم در کشور و استان، شیب نزول نرخ تورم استان را از کشور تندتر دانست و ادامه داد: فاصله نرخ تورم استان یزد از شاخص متناظر کشوری از آبان ماه ۱۴۰۲ رو به کاهش گذاشته و امید است با ادامه اقدامات مؤثر در راستای کنترل تورم در استان این فاصله به صفر همگرا شود.

شاه‌حسینی بیان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد شده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین پروژه‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد تا با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار نماید و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نقطه موفقیت چشمگیری داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ