۱۵۰۰ دانشجوی یزدی به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

اقتصاد ایران: یزد- مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به برپایی موکب دانشجویان حسینیه ایران در شهر مقدس کربلا، از اعزام ۱۵۰۰ دانشجو به پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر عابدی روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان یزد گفت: تمام تلاش ما در ستاد اربعین دانشگاهیان این است که اگر کسی به سفر اربعین مشرف می‌شود رنج کمتری متحمل شود و همچنین کسی به دلیل مسائل مالی از فیض این سفر محروم نشود.

وی تاکید کرد: مخاطبان ما آینده سازان کشور هستند، لذا ضروری است که در فضای جنگ شناختی و وضعیت شبهه آلودی که دشمن ایجاد کرده با برگزاری هر چه پرشکوه‌تر سفر اربعین کمکی به این عزیزان برای مواجهه با این قسم تهاجمات نرم داشته باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: هدف اعزام ۱۵۰۰ دانشجو و همچنین اساتید و کارکنان به پیاده روی اربعین است. قطعاً در این مسیر هم افزایی با دستگاه‌های مختلف موجب اعتبار و نیز غنی شدن محتوای این سفر زیارتی است، چرا که دغدغه ما فقط اسکان و انتقال و خورد و خوراک نیست، محتوای این سفر نیز بسیار حائز اهمیت است.

عابدی افزود: علاوه بر اعزام کاروان‌ها، تسهیل نقل و انتقال در ایران و عراق، برپایی موکب دانشجویان حسینیه ایران را نیز در شهر مقدس کربلا در دستور کار خواهیم داشت.

اعزام دانشجویان از 20 مرداد آغاز می شود

رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: برپایی موکب در شهر کربلا با وضعیت حمل و نقل و گرمای هوا کار بسیار دشوار و در عین حال ارزشمندی است.

عباس کلانتری به نقش بی‌بدیل سفر اربعین در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: همه ما باید در چنین فعالیت‌های تأثیرگذاری با بیشترین توان مشارکت کنیم. مباحث مالی نیز در این مساله مهم است اما برکتی که خداوند در این سفر سراسر معنویت قرار داده چندین برابر هزینه‌ای است که انجام می‌شود. لذا از اعضا و رؤسای دانشگاه‌ها درخواست می‌شود نهایت توان خود را در این زمینه به کار بندند.

وی ادامه داد: تمام امور مربوط به اعزام دانشگاهیان با مدیریت بسیج دانشجویی به عنوان دبیر ستاد دانشگاهیان انجام خواهد شد. ثبت نام دانشگاهیان از هم اکنون آغاز شده و اعزام‌ها نیز از ۲۰ مرداد ماه انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه یزد تاکید کرد: از همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه درخواست می‌شود برای ثبت نام به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها مراجعه کنند. امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم امسال اربعین را برای دانشگاهیان با برنامه‌های ویژه برگزار کنیم و یک خاطره ماندگار را برای آنها رقم بزنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ