۳ شکایت جدید علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه ارائه می‌شود

اقتصاد ایران: پس از طرح شکایت آفریقای جنوبی و برخی کشورهای دیگر علیه رژیم صهیونیستی، تیم حقوقی بین‌المللی حامی فلسطین قرار است امروز چهارشنبه ۳ شکایت جدید علیه این رژیم در دادگاه لاهه مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که تیم حقوقی ۳ نفره وکلای بین‌المللی حامیِ فلسطین قرار است امروز چهارشنبه ۳ شکایت جدید را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه مطرح کنند؛ این شکایات درباره جنایت صهیونیست‌ها در بخش بهداشت نوار غزه و تجاوزهای مکرر علیه کادر درمان در جریان جنگ علیه نوار غزه خواهند بود.

این تیم حقوقی متشکل از «ژیل دیورز» رئیس تیم و ۳ عضو دیگر به نام «عبدالمجید مراری»، «خالد الشولی» و «عیسی گولتسلار» است.

آن گونه که در گزارش المیادین آمده شکایت اول مربوط به جنایت رژیم صهیونیستی در «اردوگاه النصیرات» در مرکز نوار غزه است که ارتش رژیم اشغالگر در تاریخ هشتم ژوئن مرتکب شد؛ در این جنایت ۲۷۴ فلسطینی شهید و ۶۹۸ نفر دیگر نیز مجروح شدند. جنایتی که رژیم صهیونیستی به بهانه آزادی ۴ اسیر نزد مقاومت به طور وحشیانه صدها غیرنظامی بی‌گناه را بمباران کرد.

شکایت دوم درباره جنایت ترور «عدنان البرش» رئیس بخش استخوان بیمارستان الشفاء در شهر غزه است؛ صهیونیست‌ها در اوایل سال جدید میلادی عدنان البرش را در بیمارستان العوده و هنگام کمک به پزشکان دیگربازداشت کردند که در نهایت زیر شکنجه نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

شکایت سوم نیز مربوط به جنایت شکنجه «محمد ابوسلیمه»، رئیس بیمارستان الشفاء است؛ نظامیان صهیونیست به مدت ۷ ماه ابوسلیمه را بازداشت کردند و با شکنجه‌های شدید و رفتارهای توهین‌آمیز از او خواستند که در یک پیام تصویری اعلام کنند که نیروهای مقاومت فلسطین، بیمارستان شفاء را به پادگان نظامی و اتاق‌های عملیات تبدیل کرده‌اند، اما این پزشک فلسطینی حاضر به این کار نشد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه در حکمی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید در اسرع وقت به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد و در ادامه نیز از تل‌آویو خواست تا بابت اقداماتش که جامعه بین‌الملل آن را نامشروع می‌داند، غرامت کامل پرداخت کند. این دیوان همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض متعدد قوانین بین‌المللی از جمله اقدامات برابر با آپارتاید، محکوم کرد.

پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه خواهان الحاق به ابن پرونده شدند.

از هفتم اکتبر تاکنون رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کند که بر اثر آن علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار تن زخمی شده و حدود ۱۰ هزار فلسطینی دیگر همچنان مفقود هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ