پیگیری اخذ ردیف استخدامی ۷۵۰ نخبه در دانشگاه‌ها

اقتصاد ایران: دبیر هیأت جذب نخبگان از پیگیری تأمین و تخصیص ردیف استخدامی ویژه نخبگان و استعدادهای برتر جهت جذب به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ دکتر سعید سهراب‌پور دبیر هیأت جذب نخبگان گفت: در انجام فرایند جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، همکاری سه دستگاه وزارت عتف یا وزارت بهداشت، سازمان اداری و استخدامی، و سازمان برنامه و بودجه منجر به صدور احکام استخدامی اعضای هیأت علمی می‌شود که عموماً فرآیندی بسیار کند و زمان‌بر است و تا حصول نتیجه معمولاً ماه‌ها به طول می‌انجامد.

وی افزود: در راستای تسهیل و تسریع فرایند جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیأت علمی، دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان به‌منظور رفع یکی از اصلی‌ترین موانع جذب، با همکاری دو سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، نسبت به تأمین ردیف‌های استخدامی مورد نیاز جهت جذب دانش آموختگان برتر مازاد بر ردیف‌های اعطایی به وزارتین، اقدام کرد. از سال ۹۵ تاکنون دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان با همکاری این دو سازمان اقدامات، منجر به جذب و تخصیص ۵۵۹ ردیف استخدامی به حائزین شرایط استخدام به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها شد.

دبیر هیأت جذب نخبگان بیان کرد: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اهمیت رفع موانع جذب نخبگان و استعدادهای برتر و تسریع فرایند مربوطه، در تیرماه سال ۱۴۰۲ مصوبه «آئین‌نامه نحوه جذب دانش‌آموختگان برتر برگزیده بنیاد ملی نخبگان به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور» در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب که در آن چگونگی شناسایی و فرایند افراد حائز شرایط و همچنین تکالیف دانشگاه‌ها و سازمان‌ها در قبال ایشان تشریح شده است.

وی گفت: در مصوبه مذکور، دو سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مکلف به تأمین ردیف‌های مورد نیاز جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها، شده اند.

سهراب‌پور در ادامه افزود: در این راستا و به منظور تأمین ردیف‌های استخدامی برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان و با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و به منظور تسریع صدور احکام نخبگان پس از طی فرایند جذب معرفی شدگان بنیاد در دانشگاه‌ها، با هماهنگی وزرای علوم و بهداشت، نامه‌ای مشترک از طرف رئیس بنیاد ملی نخبگان و وزرای محترم علوم و بهداشت به ریاست دو سازمان مذکور برای تخصیص به ترتیب تعداد ۵۰۰ و ۲۵۰ مجوز تأمین اعتبار شده شناور برای دو وزارت علوم و بهداشت تهیه شده است.

دبیر هیأت جذب نخبگان در پایان گفت: امید است با همراهی سازمان‌های مذکور و تسریع در تأمین و تخصیص ردیف‌های ویژه نخبگان و استعدادهای برتر، بلافاصله پس از بررسی و در صورت تأیید پرونده برگزیدگان بنیاد توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه‌ها حکم پیمانی یک ساله آنها مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شود تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عنوان عضو هیأت علمی شروع به کار کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ