هنگ کنگ لباس دوچرخه سواری سرعتی برای المپیک ابداع کرد

اقتصاد ایران: محققان هنگ کنگی یک لباس مخصوص دوچرخه سواران المپیک ابداع کرده اند که می‌تواند مقاومت باد را ۳ درصد کاهش و سرعت ورزشکار را یک درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ مشغول تولید یک فرمول مخصوص دستیابی به سرعت بالا هستند. آنها یک لباس آئرودینامیک نوآورانه برای دوچرخه سواران شهری ابداع کردند و آن را Savile Row نامیده اند.

طبق گزارش‌ها محققان مبدع این فناوری آن را بهترین لباس دوچرخه سواری دنیا نامیده اند که سرعت ورزشکاران را بیشتر می کند.

مقاومت باد مهمترین چالش دوچرخه سواران است. این نیرو مانع حرکت روبه جلو دوچرخه سواران و فشردن هوا است. هر کوک دوخت و پارچه با دقت زیادی انتخاب شده است. ترکیب علم و مد می تواند نیروی پسار را کاهش و مقاومت را ارتقا دهد. این لباس نوآورانه با استفاده از کانسپت های آئرودینامیک مدرن طراحی شده و با شکل بدن دوچرخه سوار همخوانی دارد.

دوچرخه سوار نوظهور هنگ کنگی که امسال در مسابقات حضور دارد، نخستین فردی خواهد بود این لباس را در بازی های المپیک به تن می کند. لباس مذکور طوری طراحی شده تا مقاومت هوا را حدود ۳ درصد کاهش و سرعت را یک درصد افزایش دهد.

به گفته محققان هرچند این میزان اندک به نظر می رسد اما تمایزی قابل توجه ایجاد می کند. این لباس از چند نوع پارچه و طرح ساخته شده و هیچ بخشی از آن بدون در نظر گرفتن ویژگی های آئرودینامیکی ساخته نشده است. هر لباس به طور خاص برای ورزشکاران دوخته شده است.

تولید این لباس نوآورانه کار ساده ای نبود. توسعه دهندگان از ترکیب تست تونل باد، شبیه سازی رایانشی و بازخورد ورزشکاران برای ارتقای طرح استفاده کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ