۱۰۰ درصد نیاز خونی مراکز درمانی کشور تامین است

اقتصاد ایران: خمین-مدیر سازمان انتقال خون ایران گفت: ۱۰۰ درصد نیاز خونی مراکز درمانی در کشور را این سازمان تامین کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جمالی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح پایگاه انتقال خون خمین، با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدا خون اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان، امید است در ترویج فرهنگ اهدای خون سرآمد کشور شود و جمعیت دارای شرایط اهدای خون در خمین به ۶۰ در هر یک‌هزار نفر برسد.

مدیر سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: هم اکنون میزان اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در هر یک‌هزار نفر است و با توجه به اینکه انجام این فریضه مهم در بین جوانان کاهش یافته، اطلاع رسانی مناسب می‌تواند برای تشویق جوانان به اهدا خون مثمر ثمر باشد.

جمالی ادامه داد: اهدای خون بانوان در کشور کمتر از پنج درصد است این در حالی است که درصد اهدای خون در این قشر در کشورهای اروپای ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه روند اهدای خون در دولت سیزدهم در کشور ۲۵ درصد افزایش داشته، گفت: خوشبختانه سازمان انتقال خون تاکنون توانسته ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی در کشور را تأمین کند به گونه‌ای که هیچ جراحی تا به امروز به دلیل مشکل تأمین خون به تعویق نیفتاده است.

مدیر سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ذخایر خون از چهار و نیم روز به هشت تا ۱۰ روز افزایش یافته، افزود: تلاش بر این است پلاسمای خون کشور در پایان سال جاری به ۳۵۰ هزار لیتر برسد که با این اقدام نسبت به سال گذشته ۲ برابر خواهد بود.

جمالی، پایگاه انتقال خون استان مرکزی را جزو برترین پایگاه‌های انتقال خون کشور عنوان کرد و گفت: پایگاه انتقال خون خمین جز استانداردترین مراکز انتقال خون به لحاظ فرآیند فرآوری است و اقدام استاندار مرکزی و خیر نیک اندیش در این راستا قابل تقدیر است.


جمالی افزود: اهدای نذر خون در ماه محرم ۳۰۰ درصد تاکنون بوده و ذخایر خونی پس از تاسوعا و عاشورا، ۲ تا سه برابر نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ساخت پایگاه خون خمین توسط خیرین در این شهرستان سبب بی نیازی این منطقه در تبدیل به فرآورده‌های خونی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ