ساخت داروی دیابت مستند نیست/شناسایی ۶۵ هزار بیمار دیابتی در یزد

اقتصاد ایران: یزد- رییس مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد تاکید کرد: روش‌های جدید درمان بیماران دیابتی مانند پیوند سلول‌های بتا و ساخت انسولین از سلول‌های بنیادین که در فضاهای مجازی منتشر شده، مستند نیست.

احمد افخمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، تاکنون درمان قطعی برای بیماران دیابتی در منابع معتبر علمی ذکر نشده است، عنوان کرد: آنچه که تحت عنوان «ساخت داروی درمان دیابت در یکی از پژوهشکده‌های کشور و همچنین روش‌های جدید درمان بیماران دیابتی مانند پیوند سلول‌های بتا و ساخت انسولین از سلول‌های بنیادین» در فضاهای مجازی منتشر شده، مستند نیست و هیچکدام از این روش‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد»: قطعاً وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالتبع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از پروتکل‌های درمانی با منابع علمی معتبر جهت درمان دیابت بیماران استفاده خواهد کرد و تمام تلاش خود را در زمینه پیشگیری و درمان بیماران دیابتی با توجه به آخرین روش‌ها و دستاوردهای علمی تأیید شده دنیا تحت نظر متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت بیماران دیابتی به کار گرفته است.

افخمی با بیان اینکه مرکز تحقیقاتی - درمانی دیابت یزد با ارائه خدمات تخصصی به بیماران دیابتی، نقش مؤثری در کنترل و پیشگیری از عوارض این بیماری در استان ایفا می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۸ متخصص و ۱۸ فوق تخصص در این مرکز به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کنند. متوسط ویزیت روزانه در هر شیفت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر و تعداد پرونده برای بیماران دیابت ۶۵ هزار که از این تعداد ۳۵ هزار پرونده فعال هستند.

وی، آموزش چهره به چهره بیماران در خصوص خود مراقبتی، نحوه استفاده از دارو و سبک زندگی سالم، تشکیل کلاس‌های آموزشی گروهی جهت بیماران دیابتی به صورت هفتگی در زمینه‌های مختلف، تشکیل کلینیک پیگیری جهت ثبت اطلاعات بالینی بیمار و پیگیری جهت مراجعه در زمان مقرر از جمله اقدامات متعدد این مرکز جهت پیشگیری و کنترل عوارض دیابت عنوان کرد و گفت: تمامی خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ